بیان مضامین صحیفه سجادیه در فضاهای عمومی یزد
کد خبر: 3986653
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱

بیان مضامین صحیفه سجادیه در فضاهای عمومی یزد

شهردار یزد گفت: ترجمه و مفاهیم صحیفه سجادیه باید به صورت جمله‌های آموزنده در فضاهای عمومی شهر با زبان هنر و اولویت محتوایی بیان شود.

مفاهیم صحیفه سجادیه در قالب هنر ترویج یابدبه گزارش ایکنا از یزد، جمال‌الدین عزیزی، شهردار یزد، 4 مرداد در نشستی با مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در زمینه بررسی همکاری‌های مشترک در موضوع «یزد، پایتخت صحیفه سجادیه ایران» اظهار کرد: این نهاد در زمینه اتفاقات و برنامه‌هایی که در حوزه‌های مختلف در شهر به وقوع می‌پیوندد، وظایف خود را انجام می‌دهد و عمدتاً به لحاظ وظایف ذاتی به آنچه بعنوان ریل‌گذاری یا ایجاد زیر ساخت از آن نام می‌بریم، بر می‌گردد.

عزیزی، توجه ویژه به این طرح را در دو محور بنیادی و نمادی لازم دانست و با اعلام آمادگی این نهاد در زمینه همکاری در طرح یزد، پایتخت صحیفه سجادیه گفت: ما به عنوان پایلوت و اولین شهر در این زمینه شناخته شده‌ایم و وظیفه داریم موضوع را به نحو مناسب دنبال کنیم.

وی ادامه داد: روحانیون و مبلغان در مساجد باید نسبت به تبیین صحیفه سجادیه بپردازند که این اقدام می‌تواند با سخنرانی یا حتی قرائت صفحه‌ای از صحیفه سجادیه در کنار تلاوت یک صفحه قرآن که در پایان نماز صورت می‌گیرد، باشد تا مردم با معانی و مفاهیم این کتاب آشنا شوند.

شهردار یزد با اشاره به اینکه برای پیگیری منسجم برنامه‌ها، یک کمیته راهبردی در این زمینه با حضور شهرداری، اداره کل ارشاد و سازمان تبلیغات تشکیل شود گفت: ترجمه صحیفه سجادیه به صورت جمله‌های آموزنده در فضاهای عمومی شهر با زبان هنر و اولویت محتوایی بیان شود.

عزیزی بیان کرد: در بخش نمادین نیز باید اقداماتی صورت گیرد زیرا که مسائل نمادین در جای خود تأثیرگذار است و در زمینه ساخت المان، قطعاً در ماندگاری موضوع اهمیت خواهد داشت.

انتهای پیام
captcha