مجتمع فرهنگی، هنری و قرآنی در مهریز احداث می‌شود
کد خبر: 3987173
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰

مجتمع فرهنگی، هنری و قرآنی در مهریز احداث می‌شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز از ایجاد مجتمع فرهنگی، هنری و قرآنی در محله سلمان این شهرستان به همت خیران خبر داد.

احداث مجتمع فرهنگی و هنری و قرآنی در محله سلمان مهریزمحمدحسن زارعیان، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، از احداث مجتمع فرهنگی، هنری و قرآنی در محله سلمان این شهرستان به همت خیران خبر داد و اظهار کرد: این مجتمع با توجه به ایجاد شهرک‌ها و نوسازی محلات و مهاجرپذیر بودن شهرستان مهریز که باعث افزایش جمعیت شهرستان شده و متناسب با آن فضاهای فرهنگی، هنری و قرآنی توسعه و احداث نشده، ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: به طور کلی فضاهای فرهنگی در این شهرستان به ازای هر ۱۰۰ نفر ۳/۶۳ مترمربع است که این مقدار از میانگین فضاهای فرهنگی دیگر شهرستان‌های استان کمتر است.

زارعیان افزود: در این شهرستان تعداد زیادی فعالان فرهنگی در رشته‌های مختلف از جمله قرآن و عترت، هنرهای تجسمی و نمایشی، شعر و ادبیات، خوشنویسی، فیلم و عکس، موسیقی، تعزیه‌خوانی و چاووشی خوانی مشغول به فعالیت هستند که مکان مناسبی جهت فعالیت خود ندارند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهریز گفت: یک قطعه زمین با کاربری فرهنگی به متراژ ۲۷۰۰ مترمربع در محله سلمان وجود دارد و تمام مجوزهای مربوطه از ادارات مختلف از جمله محیط زیست، پدافند غیرعامل، راهنمایی و رانندگی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و اداره‌کل راه و شهرسازی استان و شهرستان اخذ شده است.

زارعیان بیان کرد: با توجه به اینکه در این منطقه خیران و نیکوکارانی وجود دارند در  جلسه‌ای که در فرمانداری شهرستان مهریز برگزار شد، از سوی این قشر اعلام آمادگی شد که نسبت به شروع و تکمیل مجتمع فرهنگی، هنری و قرآنی اقدام شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز یادآور شد: مراسم کلنگ‌زنی این مجتمع، ساعت 19 امروز، هفتم مرداد و مصادف با عید غدیر خم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha