کاهش تولیدات قرآنی به دلیل سیاست‌های نادرست
کد خبر: 3988107
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۴
قره‌شیخ‌لو در گفت‌و‌گو با ایکنا بیان کرد:

کاهش تولیدات قرآنی به دلیل سیاست‌های نادرست

رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور با انتقاد از وجود سیاست‌های نادرست و سختگیری‌های بی‌مورد در حوزه قرآنی، گفت: این موضوع باعث شده تولیدات قرآنی به تعداد محدود کاهش یابد.

کاهش تولیدات قرآنی به دلیل سیاست‌های نادرستبه گزارش ایکنا از یزد، مهدی قره‌شیخ‌لو، رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، شامگاه گذشته 11 مرداد در محفل انس با قرآن و تجلیل از مرتلان و مؤذنان استان یزد، اظهار کرد: متأسفانه در کشور سیاست نادرستی پیاده شده و سختگیری‌های بی‌موردی انجام می‌شود که باعث شده تولیدات قرآنی به تعداد محدود کاهش یابد بنابراین این سختگیری‌ها باید حذف شود. 

قره‌شیخ‌لو افزود: در بسیاری از کشورها به همه استعدادها و توانمندی‌ها بها داده می‌شود و برای نمونه از میان 500 عدد تولیدات قرآنی حداقل پنج مورد جهانی و همچنین بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد. 

وی ادامه داد: این در حالی است که در کشور ما متأسفانه سختگیری‌های بی‌مورد باعث شده علاوه بر توانمندی‌ها و استعدادهای بسیاری که در کشور داریم به تعداد خیلی محدود در حوزه قرآنی تولیدات داشته باشیم و نباید دامنه را تنگ کنیم، بنابراین باید فرصت داده شود تا اینکه همه تولیدات و فعالیت‌های قرآنی دیده شود و از بین آنها قطعاً تولیدات فاخر و جهانی هم به وجود خواهد آمد. 

قره‌شیخ‌لو در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه قاریان و حافظان باید رنگ و بوی قرآنی داشته باشند، گفت: افرادی که با قرآن همنشین هستند باید رفتار و اخلاق قرآنی داشته باشند و خدا ناکرده در صورت حتی یک لغزش علاوه بر اینکه خود دچار ضرر می‌شوند، در حق قرآن نیز جفا کرده‌اند، بنابراین در اجتماع باید حاملان قرآن مواظب هر گونه رفتار و کردارشان باشند.

وی ادامه داد: قاریان و حافظان قرآن سخن‌گویان کلام الهی هستند و ابلاغ پیام به مردم را انجام می‌دهند و هنر تلاوت قرآن این است که قاری قرآن وقتی تلاوت را آغاز می‌کند، در واقع کلمات خدا را بر زبان جاری می‌کند. 

رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: افرادی که در زمینه قرآنی فعالیت دارند و در سفره قرآن سهمی را قبول می‌کنند بر اساس تصادف و شانس نیست بلکه این مسئولیت و خدمت قرآنی توفیقی است که خداوند به آنها اعطا کرده است.

یادآور می‌شود، این محفل که به همت مجمع قاریان و حافظان استان یزد و همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد برگزار شد، با تلاوت محمدحسین انواری، قاری برجسته استان همراه بود. همچنین اجرای گروه تواشیح وارثین و سخنرانی حجت‌الاسلام علی گندمی، رئیس هیئت مدیره مجمع قاریان و حافظان استان و همچنین تجلیل از 29 نفر از مرتلان و مؤذنان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha