حمایت‌های قرآنی در استان‌ها از نظام هماهنگی برخوردار باشد
کد خبر: 3988108
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۱

حمایت‌های قرآنی در استان‌ها از نظام هماهنگی برخوردار باشد

رئیس هیئت‌مدیره مجمع قاریان و حافظان استان یزد با اشاره به اینکه حمایت‌های معنوی و مادی و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی در طول سال باید در برنامه‌های مسئولان قرار گیرد، گفت: حمایت‌ها در استان‌ها از نظام هماهنگی برخوردار باشد.

تجلیل از حاملان قرآن با تبعیض همراه نباشدبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام علی گندمی، رئیس هیئت مدیره مجمع قاریان و حافظان استان یزد، شب گذشته، 11 مرداد در محفل انس با قرآن و تجلیل از مرتلان و مؤذنان استان یزد که با حضور مهدی قره‌شیخ‌لو، رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برگزار شد اظهار کرد: بیش از 10 هزار نفر مربی قرآن در استان یزد فعالیت دارند و آماده هرگونه همکاری در زمینه فرهنگسازی قرآنی، آموزش و فعالیت‌های قرآنی هستند.

گندمی افزود: متأسفانه به قاریان و حافظان استان‌ها توجه لازم صورت نمی‌گیرد و علی رغم اینکه استعدادهای بسیار زیادی در استان یزد وجود دارد اما در برنامه‌های ملی و شبکه‌های قرآنی هیچ استفاده‌ای از آنها نمی‌شود. 

وی ادامه داد: خوشبختانه در فعالیت‌های انجام شده در ماه مبارک رمضان نسبت به سال قبل هشت نفر حافظ قرآن بیشتر حضور یافتند و همچنین 29 نفر در اذان مشارکت داشتند این در حالی است که هیچ هزینه مادی به آنها پرداخت نمی‌شود. علی رغم همه کمبودهایی که گاهاً وجود دارد اما قرآنیان استان به عشق قرآن پای کار ایستاده و مستحکم هستند و نگذاشتند برنامه‌ها تعطیل شود. 

گندمی ضمن بیان برخی درخواست‌های جامعه قرآنی از مسئولان کشوری و استانی گفت: حمایت‌های معنوی و مادی و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی در طول سال باید در برنامه‌های مسئولان قرار گیرد، همچنین نظام هماهنگ در کل استان‌ها مدنظر باشد و در تجلیل و تقدیر از حاملان قرآن هیچ گونه تبعیضی وجود نداشته باشد. 

رئیس هیئت مدیره مجمع قاریان و حافظان استان یزد بیان کرد: از شهردار محترم یزد همچنین سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، ادارات تبلیغات اسلامی و اوقاف و امورخیریه استان، و دیگر ارگان‌هایی که همواره حامی جامعه قرآنی بوده‌اند کمال تشکر را داریم و امیدواریم این حمایت‌ها استمرار یابد. 

گندمی گفت: برای برنامه‌ریزی فعالیت‌های طول سال، یک هفته قبل از آن رویداد زمان مناسبی نیست و حداقل باید چند ماه قبل از آن برنامه ریزی شود تا تعداد افراد بیشتری از جامعه از آن بهره‌مند شوند، به عنوان مثال اینکه در ترتیل خوانی ماه رمضان سه روز مانده به آغاز ماه مبارک رمضان جلسات تصمیم‌گیری تشکیل می‌شود زیبنده نیست، همچنین بیان شده در شورای فرهنگ عمومی برنامه‌هایی برای فعالیت‌های قرآنی مصوب شده در حالی که این مطالب تماماً شعار است و هیچگونه خروجی از این جلسات بیرون نیامد و کاری برای جامعه قرآنی انجام نشد. 

وی بیان کرد: برخی از خبرهایی که از دارالعباده یزد به گوش می‌رسد نیز زیبنده این استان نیست و این به دلیل این است که قرآن از زندگی مردم در حال خارج شدن است و همه ما وظیفه داریم برای جلوگیری از مهجوریت قرآن تلاش کنیم همچنین لازم است مدیران مرتبط با فعالیت‌های قرآنی حداقل هر ماه یکبار و طی جلسات نسبت به تصمیم‌گیری و شنیدن درد و دل و پیشنهادات جامعه قرآنی حضور یابند اما متأسفانه تاکنون این گونه نبوده است.

انتهای پیام
captcha