بهره‌مندی 4000 یزدی از دوره‌های «تربیت معلم قرآنی»
کد خبر: 3988154
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴

بهره‌مندی 4000 یزدی از دوره‌های «تربیت معلم قرآنی»

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از برگزاری دوره‌های تربیت معلم قرآن کریم و صدور گواهینامه برای چهار هزار نفر در این استان خبر داد.

بهره‌مندی 4000 یزدی از دوره‌های «تربیت معلم قرآنی»به گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد، ۱۲ مرداد در جلسه هم‌اندیشی هیئت امنای امامزادگان شاخص و هیئت‌مدیره اتحادیه مؤسسات قرآنی استان که با حضور مهدی قره‌شیخ‌لو، رییس مرکز قرآنی اوقاف و امور خیریه کشور در حال برگزاریست، با اشاره به فعالیت‌های قرآنی این نهاد با اشاره به راه‌اندازی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی در استان از واگذاری برنامه‌های این سازمان در قالب تفاهم‌نامه به این اتحادیه خبر داد. 

نجیمی با اشاره به فعالیت مؤسسات و خانه‌های قرآن کریم در سطح استان اظهار کرد: تاکنون برای 65 مؤسسه و 105 خانه قرآن در استان پروانه فعالیت صادر شده است. 

وی از شناسایی 800 جلسه آموزش قرآن کریم در استان خبر داد و برگزاری دوره‌های تخصصی داوری قرآن و صدور 79 گواهینامه داوری، برگزاری دوره‌های تربیت معلم قرآن و صدور چهار هزار گواهینامه، برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه استعدادهای قرآنی را از دیگر برنامه‌های قرآنی این سازمان اعلام کرد. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی در سطح جامعه گفت: تاکنون 16 آزمون طرح اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن همزمان با کشور در این استان برگزار شده است .

وی؛ ترتیل‌خوانی ماه مبارک رمضان و پخش زنده از شبکه استانی با همکاری صدا و سیمای مرکز یزد، سلسله جلسات مباحث تفسیری با عنوان « قرآن در زندگی» با بیان استاد محمدرضا شایق و همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و مؤسسه ثقلین یزد را از دیگر اقدامات برشمرد.

وی بیان کرد: در استان یزد امامزادگان زیادی وجود دارد و افراد و بزرگانی متولی این امامزادگان هستند که امیدواریم با مؤسسات قرآنی سطح استان همدل و هماهنگ در راستا ترویج فرهنگ قرآن قدم بر داریم. 

انتهای پیام
captcha