پیام و حقیقت جریان تاریخی مباهله
کد خبر: 3988395
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱

پیام و حقیقت جریان تاریخی مباهله

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد مباهله را عید بزرگ و با عظمت برای جامعه اسلامی و اثبات حقانیت شیعه دانست که روح و حقیقت این جریان تاریخی در دو امر خلاصه شده است.

پیام و حقیقت جریان تاریخی مباهلهبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله سیدمحمدکاظم مدرسی، امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با تبریک عید مباهله اظهار کرد:  خداوند در آیه مباهله در سوره آل عمران که در قالب شصت و یکمین آیه این سوره نازل کرده است، می‌فرماید: «فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَ أَبْنَاءَكُمْ وَ نِسَاءَنَا وَ نِسَاءَكُمْ وَ أَنْفُسَنَا وَ أَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ» عملاً روز مباهله عید بزرگ و با عظمتی برای جامعه بشری و اسلامی است.

وی بیان کرد: روح مباهله در دو چیز خلاصه شده است اولاً اثبات حقانیت اسلام و برتری این دین بر سایر ادیان و ثانیاً این موضوع را اثبات می‌کند که امیرمؤمنان و فاطمه زهرا(س) و حسنین برجسته‌ترین شخصیت‌های اسلامی بعد از پیامبر هستند.

مدرسی با اشاره به پیام‌های جریان مباهله گفت: اگر انسان ایمان به هدف داشته باشد حاضر است خود و نزدیکترین بستگانش را در معرض خطر قرار دهد. آخرین برگ برنده و سلاح برنده مؤمن دعا است.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد بیان کرد: یکی از دیگر از نکات در این زمینه اینکه فرزند دختری همچون پسری در فرهنگ اسلام فرزند خود انسان است بنابراین امام حسن و امام حسین فرزندان پیامبر هستند و همچنین زن و مرد در صحنه‌های مختلف دینی در کنار یکدیگر مطرح هستند پس هم فضیلت امیرمؤمنان و فاطمه زهرا(س) و حسنین را برای ما اثبات می‌کند و هم دارای پیام‌های باارزش دیگری است .

انتهای پیام
captcha