ایکنا استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی را معرفی کند
کد خبر: 3988577
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵

ایکنا استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی را معرفی کند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه در گوشه و کنار شهر استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی زیادی از خیران گرفته تا افرادی که مروج فرهنگ قرآنی هستند، وجود دارند که شناخته شده نیستند، بر شناسایی و معرفی آنها به جامعه از سوی ایکنا تأکید کرد.

ایکنا استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی را معرفی کندبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد، 13 مرداد در بازدید از خبرگزاری ایکنا شعبه یزد اظهار کرد: در گوشه و کنار شهر استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی زیادی از خیران گرفته تا افرادی که مروج فرهنگ قرآنی هستند، وجود دارد که شناخته شده نیستند و رسانه دینی ایکنا می‌تواند در معرفی و شناسایی آنان مؤثر باشد.

وی ادامه داد: افرادی هستند که هرچند خود نیازمند هستند ولی منازل و امکانات خود را برای قرآن در نظر گرفته‌اند لذا ایکنا باید این گونه ظرفیت‌ها در استان و البته گوشه و کنار شهر را شناسایی و به جامعه معرفی کند.

نجیمی افزود: جلسات قرآن خوبی در استان برگزار می‌شود به نحوی که هر ساله در ماه رمضان در محله رحمت آباد 400 نوجوان بر سر سفره قرآن می‌نشیند هر چند کرونا محدودیت‌هایی را ایجاد کرد. 

وی معرفی کتاب‌هایی که در حوزه قرآن تألیف می‌شود، موقوفات قرآنی، بررسی و نشر خاطرات شهدای قرآنی، تکریم از پیشکسوتان قرآنی در قالب‌های مختلف، شناساندن مؤسساتی که نقش کشوری و حتی بین المللی دارند را از دیگر اقداماتی دانست که ایکنا باید همواره مدنظر داشته باشد و گفت: تعدادی مجموعه در حوزه قرآن داریم که تواشیح را به زبان خارجی آماده و ارائه می‌دهند .

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد بر معرفی جلسات تفسیر استاد محمدرضا شایق، تأکید کرد و گفت: استان یزد از ظرفیت‌های خوب قرآنی بهره‌مند است اما گاهاً از حمایت‌های لازم اعم از مادی و معنوی برخوردار نمی‌شوند به عنوان مثال شهید حسن دانش قاری بین المللی استان با شهادتش در جامعه شناخته می‌شود لذا ما باید در معرفی این افراد به جامعه همت داشته باشیم.

وی درخشش جامعه فرهنگی استان در زمینه نشر و تألیف کتاب را  یادآور شد و گفت: اکنون قریب 300 طلبه یزدی یکصد کتاب به رشته تحریر در آورده ولی گمنام هستند و یا 100 طلبه به دو یا سه زبان زنده دنیا مسلط هستند و حتی تا پنج زبان هم داریم که در آمریکای لاتین، شبه قاره، کشورهای اسکاندیناوی، خلیج فارس در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به ظرفیت طلاب و روحانیان در رشته‌های مختلف، از تحصیل بیش از 200 طلبه در مقطع دکتری در رشته‌های فرق و ادیان، علوم تربیتی و اجتماعی و سیاسی، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و ... خبر داد و آمادگی این نهاد در بهره‌مندی جهاددانشگاهی از طلاب و روحانیان متخصص را اعلام کرد.

نجیمی با اشاره به تلاش برای آزادی زندانیان از سوی جامعه فرهنگی استان از اجرای پویش «هر هیئت، آزادی یک زندانی» خبر  داد و گفت: امسال برای دومین بار این طرح از سوی هیئات مذهبی اجرایی می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به فعالیت جهانی طلاب و روحانیان پیشنهاد آموزش و فراگیری زبان اردو را ارائه کرد و گفت: در صورتی که آموزش این زبان ارائه شود در تقویت صنعت چاپ یزد و نویسندگی مؤثر خواهد بود زیرا که می‌توان کتب مختلف را به این زبان ترجمه و با وجود شعیان زیادی که در شبه قاره حضور دارند، به آنجا ارائه داد.

انتهای پیام
captcha