طرح «بصیرت عاشورایی» در بقاع متبرکه چهارمحال‌وبختیاری اجرا می‌شود
کد خبر: 3988950
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶

طرح «بصیرت عاشورایی» در بقاع متبرکه چهارمحال‌وبختیاری اجرا می‌شود

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری از اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» ویژه دهه اول محرم به میزبانی بقاع شاخص خبر داد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، طرح «بصیرت عاشورایی» ویژه دهه اول محرم به میزبانی بقاع شاخص اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام علی مهرابی، معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به در پیش بودن ایام محرم و اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در بقاع متبرکه شاخص در سطح استان، اظهار کرد: این سوگواره با هدف اجرای ویژه برنامه‌های مذهبی ماه محرم و تبیین اهداف قیام عاشورا و وقایع نهضت حسینی و استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه‌ها به‌ویژه حضور فعال و مؤثر در فضای مجازی اجرا می‌شود.

مهرابی با اشاره به تأکید ستاد ملی مقابله با کرونا بر برگزاری مراسم مذهبی در فضای باز و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افزود: هیئت‌های مذهبی در بقاع شاخص مستقر و از ظرفیت فضا‌های روباز موجود در بقاع برای عزاداری استفاده می‌کنند.

وی گفت: ویژه برنامه لبیک یا حسین(ع)، احلی من العسل، شیرخوارگان حسینی و رهروان زینبی از شاخص ترین فعالیت‌ها در این دهه می‌باشد؛ سیاه‌پوش کردن بقاع متبرکه، حضور هیئات مذهبی و دسته‌جات عزاداری در بقاع، اقامه عزا و برپایی نماز جماعت ظهرعاشورا در فضاهای روباز بقاع متبرکه شاخص از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در ماه محرم و صفر است.

مهرابی بیان کرد: در شرایطی که عزاداری در همه مناطق امکان‌پذیر نیست، تمرکز خدام و هیئت امنای بقاع متبرکه، عزاداران و خیران در مناطق پرخطر از نظر شیوع کرونا به سمت تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و ملزومات بهداشتی معطوف شده است که این بسته‌ها از محل موقوفات و مشارکت مردم تهیه و بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

انتهای پیام
captcha