رسانه‌ها بستر تحقق عدالت با چاشنی اقناع را فراهم می‌کنند
کد خبر: 3989102
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۱

رسانه‌ها بستر تحقق عدالت با چاشنی اقناع را فراهم می‌کنند

معاون فضای مجازی دادستان کل کشور گفت: رسانه‌ها بستری برای ارتباط مستمر مردم با دستگاه قضا در راستای تحقق عدالت با چاشنی اقناع را فراهم می‌کنند لذا رسانه باید با روش اقناعی یار و یاور تشکیلات قضایی باشد.

فبه گزارش ایکنا از یزد، جواد بابایی، معاون فضای مجازی دادستان کل کشور، شامگاه شنبه، 16 مرداد در مراسم اختتامیه اولین جشنواره «عدلیه و رسانه» استان یزد اظهار کرد: یکی از بهترین و کم‌ هزینه‌ترین و مناسب‌ترین راه‌های ارتباطی برون‌سازمانی از جمله تشکیلات قضایی، رسانه‌ها هستند چون بستری برای ارتباط مستمر مردم با نهادها در راستای تحقق عدالت با چاشنی اقناع را فراهم می‌کند و بسیار در فعالیت رسانه‌ای اثر مطلوبی دارد لذا رسانه باید با روش اقناعی یار و یاور تشکیلات قضایی باشد.

وی ادامه داد: ظرفیت دیگر رسانه آگاهی‌بخشی عمومی در مسائل حقوقی است که به مردم ارائه می‌دهد لذا هم اثر مطلوب برای دستگاه قضایی دارد و هم اینکه بزه‌دیدگی را در جامعه کاهش می‌دهد.

بابایی، احیای حقوق عامه، جلوگیری از تضییع حقوق عامه و کاهش آسیب‌های اجتماعی را از دیگر مزایای ارتباط با رسانه‌ها دانست که در این جشنواره به خوبی مدنظر قرار گرفته بود.

معاون دادستان کشور با اشاره به پیشنهاداتی به رسانه‌ها گفت: اهتمام جدی در مواجهه با اخبار جعلی داشته باشد هر چند به نظر می‌رسد باید سیاست‌های مشترکی در این زمینه اندیشیده شود تا مقابله درستی با این اخبار صورت گیرد. همچنین رسانه‌ها باید در اطلاع‌رسانی از ظرفیت نخبگان بویژه نخبگان حقوقی استفاده کنند و در اطلاع‌رسانی به این نکته توجه کنند که ابهامی برای مردم باقی نباشد.

محمدعلی طالبی، استاندار یزد نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر گفت: همه ما مدیون چنین شخصیت‌هایی هستیم هرچند نتوانستیم این شخصیت‌ها را به نسل امروز معرفی کنیم که می‌توانند در ابعاد مختلف زندگی اعم از اندیشه‌ورزی و یا کار در مسند قضا الگوی همه ما باشند و امیدواریم این احساس به درستی در کشور ما درک و شخصیت این بزرگواران برای مردم بویژه نسل جوان معرفی شود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و تبریک روز خبرنگار بیان کرد: در استان یزد شاهد تأثیر رسانه‌ها بر روند توسعه استان هستیم و فضای غالب رسانه‌ها ارتباط با دستگاه‌ها و تقویت همدلی وجود دارد .

عباس ملازینلی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد؛ مجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد نیز در این مراسم مواردی را بیان کردند.

یادآور می‌شود در پایان این مراسم از برگزیدگان اولین جشنواره عدلیه و رسانه استان یزد تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha