اجرای ۳۷۰۰ دوره آموزشی در جهاددانشگاهی سمنان
کد خبر: 3989117
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۳

اجرای ۳۷۰۰ دوره آموزشی در جهاددانشگاهی سمنان

رئیس جهاددانشگاهی سمنان با بیان اینکه باور داشتن به توان جوانان و نخبگان ایرانی و بهره‌گیری از این توان، رمز موفقیت جهاددانشگاهی در طول ۴۱ سال گذشته است،گفت: ده‌ها طرح پژوهشی و سه هزار و 700 دوره آموزشی از سوی جهاددانشگاهی استان سمنان اجرا شده است.

اجرای ۳۷۰۰ دوره آموزشی در جهاددانشگاهی سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، حسن رهایی، رئیس جهاددانشگاهی سمنان با گرامیداشت ۱۶ مرداد، چهل و یکمین سالروز تأسیس جهاددانشگاهی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جهاددانشگاهی با تکیه به روحیه خوداتکایی و خودباوری، در جهت شناسایی و عبور از موانع، تجربه خوبی در بخش‌های مختلف تولید به‌دست آورده است، گفت: جهاددانشگاهی به‌عنوان یک نهاد علمی، پژوهشی و تحقیقاتی در عرصه تولید، دستاوردهای زیادی را کسب کرده که بر این اساس در جهت شناسایی راه‌های اجرایی پشتیبانی و شناسایی موانع موجود می‌تواند نقش مهم و اثرگذاری داشته باشد.

وی با اشاره به فعالیت‌های مهم جهاددانشگاهی سمنان طی  یک سال گذشته و برگزاری بالغ بر سه هزار و ۷۰۷ دوره آموزشی حضوری و غیرحضوری در این استان، گفت: در مجموع در یک سال گذشته بیش از ۵۷ هزار و ۸۵۹ نفر به‌عنوان فراگیر در دوره‌های آموزشی آزاد و قراردادی جهاددانشگاهی استان سمنان شرکت کردند.

رهایی با بیان اینکه در این نهاد طی یک سال گذشته دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی زبان انگلیسی، کامپیوتر، پزشکی، علوم انسانی، فنی و مهندسی، کارآفرینی، مهارت‌های کسب و کار، مشاغل خانگی و... برگزار شده است، یادآور شد: یک مرکز نوآوری و شکوفایی جهاددانشگاهی استان با همکاری سازمان توسعه فناوری و اشتغال جهاددانشگاهی کشور در سال جاری ایجاد شد.

به گفته وی در همین راستا دو استارتاپ در حوزه طراحی اپلیکیشن‌های موبایل و ۳۱ رویداد و کارگاه آموزشی با عنوان صندلی تجربه، رویداد تازه شو، رویداد دیدار در حوزه‌های کارآفرینی و کسب و کار برای دانشجویان و علاقه‌مندان این حوزه برگزار شده است.

رئیس جهاددانشگاهی سمنان از اخذ مجوز دو مرکز آموزشی شامل مرکز مهارت پزشکی زیر نظر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و مرکز آموزش همکار اداره‌کل استاندارد استان سمنان در سال جاری خبر داد و افزود: اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانواده، طرح ملی سرباز مهارت و آموزش بیش از یک هزار و 602 سرباز، برگزاری کلاس‌ها و آزمون‌های آنلاین دانشگاه جامع علمی کاربردی استان برای بیش از دو هزار دانشجو، برگزاری آزمون استخدامی و ادواری سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف و قرار گرفتن در سطح‌بندی نوع B مراکز علمی کاربردی کشور از طرح‌ها و فعالیت‌های شاخص آموزشی در یک سال گذشته بوده است.

وی اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان را یکی از طرح‌های شاخص ملی در این استان دانست و گفت: در این طرح که با همکاری اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در حال اجراست بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ نفر در این طرح تحت پوشش قرار می‌گیرند.

رهایی با تأکید بر اینکه در طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی در استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است، اظهار کرد: با انجام مطالعات ملی و بین‌المللی در خصوص مشاغل خانگی و آسیب‌شناسی طرح‌های گذشته در این خصوص مدلی نوین طراحی شده است.

رئیس جهاددانشگاهی سمنان افزود: بیش از ۳۰ طرح شاخص پژوهشی و فناورانه در یک سال گذشته اجرا شده که در این راستا قرارداد همکاری‌های مشترک با دستگاه‌های اجرایی استان جهت انجام طرح‌های تحقیقاتی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، مدیریت، کامپیوتر و الکترونیک، گردشگری، فناورانه، مصالح ساختمانی و مواد معدنی انجام شده است.

رهایی از پیگیری ایجاد مراکز نوآوری کویر و فعالیت گروه‌های پژوهشی برنامه‌ریزی و گردشگری کویر و مراکز خدمات تخصصی دارای موافقت قطعی در حوزه معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی استان سمنان در یک سال گذشته خبر داد و گفت: بسترسازی برای ایجاد مرکز خدمات تخصصی تولیدات گیاهی، مشارکت با سایر واحدهای جهاد دانشگاهی جهت معرفی و ساخت محصولات دانش‌بنیان از جمله مهترین طرح‌های پژوهشی و فناورانه در یک سال گذشته بوده است.

وی متذکر شد: تشکیل گروه تخصصی در زمینه نژاد دامی، تهیه و آماده کردن پیش‌نویس طرح تولید نژادهای پربازده، افزایش باروری و چندقلوزایی و اصلاح‌نژاد از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیگیری فاز عملیات اجرایی تولید گیاهان دارویی از دیگر طرح‌های پژوهشی و فناورانه در طول یک سال گذشته بوده است.

رهایی ذخیره‌سازی خون بندناف نوزادان در سطح استان را یکی از خدمات تخصصی برشمرد و گفت: نمایندگی بانک خون بندناف نوزادان از سال ۱۳۹۲ در استان راه‌اندازی شده که در سال گذشته بالغ بر ۲۰۰ نمونه خون بندناف نوزادان در استان جمع‌آوری و ذخیره‌سازی شده است.

رئیس جهاددانشگاهی سمنان یادآور شد: در حوزه آزمایشگاه مصالح ساختمانی و مواد معدنی نیز در یک سال گذشته بالغ بر ۲۱۹ مورد آزمایش قرارداد آزمایش سنگدانه شن و ماسه، سولفات و بتن، تست سولفات و... انجام شده است.

رهایی از پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصدی فاز اول ساختمان پروژه رویان جهاددانشگاهی استان سمنان در شهرستان مهدیشهر خبر داد و گفت: طی یک سال گذشته پیگیری لازم برای تخصیص اعتبارات استانی و ملی جهت تکمیل فاز اول شعبه منطقه‌ای پژوهشگاه رویان و خرید تجهیزات انجام شده که در این راستا پیش‌نویس و تفاهم‌نامه طرح اصلاح نژاد دام سبک فی‌مابین جهاددانشگاهی استان و پژوهشکده زیست فناوری رویان جهاددانشگاهی اصفهان نیز انجام شده است.

رئیس جهاد‌دانشگاهی سمنان با اشاره به اخذ مجوز اصولی مرکز مستندسازی و تولیدات چند‌رسانه‌ای جهاددانشگاهی استان سمنان در حوزه معاونت فرهنگی، بیان کرد: انعقاد قرارداد با شرکت شهرک‌های صنعتی برای مستدسازی کارآفرینان برتر استان، برگزاری چهار اردوی ایران مرزپرگهر، برگزاری وبینار تخصصی وحدت حوزه و دانشگاه و برگزاری کرسی تلاوت و تدبر در قرآن کریم از جمله برنامه‌های فرهنگی در یک سال گذشته بوده است.

به گفته رهایی برگزاری مسابقات دفاع سه دقیقه‌ای از پایان‌نامه‌های دانشجویی، انجام طرح‌های نظرسنجی بررسی مسائل روز جامعه، انتخابات ۱۴۰۰، بررسی نظرات مردم در خصوص تعاون و رضایتمندی از خدمات شرکت توزیع نیروی برق، و همچنین انتخاب طرح نظرسنجی بررسی اجرای مفاد حقوق شهروندی در شرکت آب و فاضلاب استان و راهیابی آن به جشنواره پژوهش و فناوری وزرات نیرو از جمله سایر طرح‌های شاخص فرهنگی طی یک سال گذشته بوده است.

انتهای پیام
captcha