خبرنگاران می‌توانند در تصحیح باورهای غلط مردم نقش مهمی ایفا کنند
کد خبر: 3989337
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۸

خبرنگاران می‌توانند در تصحیح باورهای غلط مردم نقش مهمی ایفا کنند

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی گفت: در جامعه ممکن است یک سری باورهای نادرست در مورد اهدای خون وجود داشته باشد که حضور موثر  خبرنگاران و رسانه‌ها در فرهنگ سازی و تصحیح این باورها می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد.

خبرنگاران می‌توانند در تصحیح باورهای غلط مردم نقش مهمی ایفا کنندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، ابراهیم میری مقدم، مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی، امروز ۱۷ مردادماه در بازدید از خبرگزاری ایکنا، اظهار کرد: خبرنگاران نقش مهمی در اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم دارند.

وی افزود: با توجه به نقشی که انتقال خون دارد، ایجاد فرهنگ سازی برای اهدای خون بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل انتقال خون خراسان‌جنوبی با بیان اینکه افراد با دل خود و کاملا خیرخواهانه اهدای خون انجام می‌دهند، تصریح کرد: در جامعه ممکن است یک سری باورهای نادرست در مورد اهدای خون وجود داشته باشد که حضور موثر  خبرنگاران و رسانه‌ها در فرهنگ سازی و تصحیح این باورها می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد.

میری مقدم ادامه داد: باورهایی وجود دارد که بانوان با اهدای خون دچار کم خونی می‌شوند که باید گفت تمام شرایط بدنی فرد قبل از اهدا کنترل می‌شود تا تنها افرادی که می‌توانند، اهدا داشته باشند.

وی اظهار کرد: باتوجه به شیوع کرونا سال بسیار سختی در پیش داشتیم و باورها به این‌ سمت رفت که حضور در مراکز انتقال خون موجب انتقال بیماری می‌شود که با فرهنگ‌ سازی رسانه‌ای سعی کردیم این باور را از ذهن مردم پاک کنیم چراکه انتقال خون یک مرکز درمانی است و سالم ترین افراد برای اهدای خون مراجعه می‌کنند.

وی ادامه داد: این فرهنگ سازی‌ها سبب شد ما در شرایط سخت امسال نه تنها نسبت به سال قبل افتی نداشته باشیم؛ بلکه افزایشی نیز نسبت به سال قبل داشته باشیم.

میری مقدم با بیان اينکه سال قبل حدود هزار نفر برای اهدای پلاسما مراجعه کردند، تصریح کرد: در سالی که گذشت رابطه تنگاتنگی سال گذشته بین خبرگزاری‌ها و انتقال خون وجود داشت و این امر باعث اقبال بیشتر مردم برای کمک به همنوعان بود.

وی با تأکید بر انتشار اطلاعات و اطلاع رسانی به موقع و صحيح، بیان کرد: سعی کردیم مطالب علمی که اهمیت زیادی دارد، با دقت بسیار منتشر شده تا باورهای غلط و تبادلات اطلاعاتی اشتباه را محو کند.

جلال الدین صادقی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی نیز اظهار کرد: اهدای خون امری مهم و به اندازه اهمیت زندگی است.

وی یادآور شد: در شرایط فعلی تمام توان رسانه باید در راستای تامین سلامت مردم به کار گرفته شود تا مردم اطلاعات دقیق را دریافت کنند.

انتهای پیام
captcha