طرح «بصیرت عاشورایی» در امامزادگان یزد اجرا می‌شود
کد خبر: 3989379
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۷

طرح «بصیرت عاشورایی» در امامزادگان یزد اجرا می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان یزد از اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در ۳۶ امامزاده و بقعه متبرکه این استان خبر داد.

طرح «بصیرت عاشورایی» در امامزادگان یزد اجرا می‌شودحجت‌الاسلام مجید کرمی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، از اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در 36 امامزاده و بقعه‌ متبرکه این استان خبر داد و اظهار کرد: این طرح با بیان صحیح وقایع نهضت حسینی و استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه‌ها به‌ویژه حضور فعال و مؤثر در فضای مجازی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به لزوم رعایت تدابیر بهداشتی، انتظامی و رعایت پروتکل‌های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا در برنامه‌های عزاداری سالار شهیدان اباعبدالله حسین(ع) گفت: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید نقشه راه ما است و باید وجه حسینی جامعه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حفظ شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به تأکید ستاد ملی مقابله با کرونا برای برگزاری مراسم‌ مذهبی در فضای باز اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی در بقاع شاخص مستقر و از ظرفیت فضاهای روباز موجود این مکان‌ها برای عزاداری استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه آیین‌ها در زمان کوتاه، پرمحتوا، کم جمعیت و بدون پذیرایی برگزار می‌شود، بیان کرد: برنامه‌های بقاع متبرکه از طریق فضای مجازی با عنوان‌های مختلف و شبکه‌های استانی پخش می‌شود.

کرمی با اشاره به طراحی برنامه برای حضور فعال در فضای مجازی در ایام محرم یادآور شد: 36 مبلغ و روحانی برای تبلیغ امور دینی در این ایام به بقاع متبرکه، روستاهای محروم و کم برخوردار اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه طرح بصیرت عاشورایی تنها به عزاداری منحصر نیست اضافه کرد: این طرح بخش‌های مختلفی از جمله سیاهپوش کردن معابر و بقاع متبرکه، محافل قرآنی، روضه‌های خانگی، توزیع نان صلواتی، تهیه و توزیع غذای گرم برای مراکز درمانی، ضبط و پخش برنامه مذهبی و فرهنگی در فضای مجازی و توزیع بسته‌های معیشتی و ملزومات بهداشتی را نیز شامل می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان یزد تصریح کرد: در شرایطی که عزاداری در همه مناطق امکان‌پذیر نیست، تمرکز خدام و هیئت امنای بقاع متبرکه، عزاداران و خیران در مناطق پرخطر از نظر شیوع کرونا به سمت تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و ملزومات بهداشتی معطوف شده، این بسته‌ها از محل درآمد موقوفه‌ها و مشارکت مردم تهیه و بین نیازمندان توزیع می‌شود.

انتهای پیام
captcha