اجرای طرح اطعام و احسان حسینی با همکاری ۷۲ آشپزخانه گیلان
کد خبر: 3989727
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴

اجرای طرح اطعام و احسان حسینی با همکاری ۷۲ آشپزخانه گیلان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان، گفت: همزمان با ایام محرم و صفر، طرح اطعام و احسان حسینی در ۷۲ آشپزخانه استان گیلان اجرا می‌شود.

به گزارش ایکنا از گیلان، عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان امروز 19مرداد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اطعام نیازمندان در ماه‌های محرم و صفر در قالب اطعام حسینی انجام می‌شود، اظهار کرد: این اطعام با همکاری مراکز نیکوکاری، خیریه‌های معتبر، مساجد و گروه‌های جهادی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به تعداد آشپزخانه‌هایی که در ماه محرم و صفر در آنها غذا طبخ و بین نیازمندان توزیع می‌شود، افزود: به نیت تعداد یاران امام حسین(ع) در کربلا و با رعایت نکات بهداشتی، غذای گرم در 72 آشپزخانه طبخ و بین نیازمندان توزیع می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان ادامه داد: سال گذشته 501 هزار غذای گرم به ارزش ریالی بالغ بر 94 میلیارد ریال بین نیازمندان توزیع شد.

اهرابی با اشاره به اینکه غذاهای آماده شده، توسط همکاران این اداره درب منازل نیازمندان توزیع خواهد شد، بیان کرد: به منظور جلوگیری از تجمع و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هیچگونه توزیع غذا در مقابل آشپزخانه‌ها و دفاتر کمیته امداد نخواهیم داشت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان با اشاره به اجرای طرح احسان حسینی افزود: این طرح با محوریت توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان اجرا می‌گردد که در سال گذشته بیش از 72 هزار بسته معیشتی به ارزش بالغ بر 51 میلیارد ریال بین نیازمندان توزیع گردید.

وی با بیان اینکه هزینه لازم برای اجرای طرح اطعام و احسان حسینی برای سال جاری 220 میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: برای اجرای این طرح از ظرفیت‌های مراکز نیکوکاری، خیریه‌های معتبر، مساجد و گروه‌های جهادی بهره می‌گیریم و همچنین امیدواریم مردم نوعدوست گیلانی بار دیگر در این امر خیر نیز مانند طرح‌های گذشته ما را یاری کنند.

وی، در پایان ضمن تقدیر از مشارکت همیشگی مردم در امور خیریه و نیکوکاری، گفت: مردم خیر گیلان می‌توانند نذورات خود را به شماره کارت 6037991899957678و یا شماره حساب 0109352176004 واریز کنند و یا از طرق کد دستوری #12* و یا #013*8877* در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

سال گذشته مشارکت خیرین در قالب طرح اطعام و احسان حسینی حدود 146 میلیارد ریال بود.

انتهای پیام
captcha