معرفی آیین‌های عزاداری یزدی‌ها در قاب فضای مجازی
کد خبر: 3990211
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۲

معرفی آیین‌های عزاداری یزدی‌ها در قاب فضای مجازی

مسئول کمیته گردشگری مذهبی و معنوی اداره‌کل میراث فرهنگی استان یزد گفت: با توجه به شرایط خاص کشور و شیوع موج پنجم ویروس کرونا آیین‌های عزاداری محرم در فضای مجازی معرفی خواهد شد.

معرفی آیین‌های عزاداری یزدی‌ها در قاب فضای مجازیبه گزارش ایکنا از یزد، محمدمهدی رجایی‌فرد، مسئول کمیته گردشگری مذهبی و معنوی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، 20 مرداد در جلسه هماهنگی این کمیته به‌منظور برنامه‌ریزی فعالیت‌ها در ماه محرم اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص کشور و شیوع موج پنجم ویروس کرونا برنامه‌های کمیته مذهبی معنوی یزد، امسال نیز به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال با توجه به شرایط موجود برنامه‌های عزاداری از آرشیو سال‌های قبل تولید محتوا شده و در فضای مجازی منتشر خواهد شد تا این کمیته به‌نوعی رسالت اصلی خود را به سرانجام برساند.

رجایی‌فرد بر تمرکز به معرفی آثار معنوی ثبت‌شده یزد و مراسم مذهبی و نواهای عاشورایی، سبک عزاداری استان، هم‌افزایی بین دبیرخانه حسینیه ایران و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد تأکید کرد و گفت: برگزاری جلسات مجازی آموزشی در خصوص آیین‌های محرم یزد با پخش زنده در فضای مجازی، هماهنگی اعضا در پخش محتواهای تولیدشده با هشتک کمیته مذهبی معنوی از دیگر برنامه‌های این کمیته در محرم امسال است.

یادآور می‌شود فعالیت‌های کمیته تخصصی گردشگری مذهبی معنوی در سال‌های قبل از شیوع بیماری کرونا در زمینه آشناسازی گردشگران خارجی با فلسفه قیام عاشورا با بهره‌گیری از حضور روحانیون مسلط به زبان‌های خارجی و راهنمایان گردشگری بوده و همچنین در اعیاد مذهبی مسلمانان و مراسم سال نو میلادی نیز برای گردشگران خارجی برنامه‌هایی اجرا شده است.

انتهای پیام
captcha