دوره آموزشی «صابون سازی گیاهی» در اردبیل برگزار می‌شود
کد خبر: 3990579
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۹

دوره آموزشی «صابون سازی گیاهی» در اردبیل برگزار می‌شود

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، از برگزاری دوره آموزشی «صابون‌سازی گیاهی» در مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی این واحد خبر داد.

رضازاده// دوره آموزشی «صابون سازی گیاهی» در اردبیل برگزار می‌شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، مهران اوچی‌اردبیلی، رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، 23 مردادماه، با بیان اینکه این دوره با هدف مهارت آموزی برای کارجویان و به ویژه بانوان خانه‌دار در اردبیل برگزار می‌شود، اظهار کرد: این دوره آموزشی با در نظر گرفتن شرایط کرونایی و با محدودیت‌های بهداشتی برگزار خواهد شد و تلاش می‌شود تا به صورت تضمینی اجرا شود.

وی با بیان اینکه این دوره از خلاقیت، جذابیت و درآمدزایی مناسبی برخوردار است، افزود: دوره آموزشی «صابون‌سازی گیاهی» در دو سطح مقدماتی و پیشرفته برگزار خواهد شد که در آن ضمن توجه به مزاج‌شناسی، روغن گیری و آموزش ساخت چند نوع ماسک گیاهی، به آموزش صابون سازی گیاهی به صورت کاربردی و عملی از مواد پایه ارگانیک و ساخت انواع صابون‌های نعنا، بابونه، رزماری، قهوه، لیمو، گل انار، ضد لک و شفاف کننده، ضد جوش، درمانی پوستی، زغال و آبرسان پرداخت خواهد شد.

اوچی‌اردبیلی خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی یکی از جالب‌ترین شاخه‌های طب سنتی و گیاهان داروئی است که بوسیله آن علاقه‌مندان می‌توانند طرز تهیه و ساخت صابون‌های گیاهی را در چند ساعت فراگرفته و به عنوان یک کسب و کار با درآمد مناسب در نظر بگیرند.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل خاطرنشان کرد: این وبینار روز‌های اول و دوم شهریورماه در مرکز رشد جهاددانشگاهی برگزار و در پایان به شرکت‌کنندگان گواهی حضور صادر می‌شود و لازم است قبل از حضور در کارگاه، نسبت به ثبت‌نام اقدام شود.

وی افزود: لازم به ذکر است علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام، مشخصات خود را با تلفن همراه به شماره ۰۹۱۴۳۵۹۷۰۴۴ پیامک نمایند و برای کسب اطلاعات بیشتر با ۰۹۱۴۹۵۱۱۴۶۱ تماس حاصل و یا به سایت impard.acecr.ac.ir مراجعه نمایند.

انتهای پیام
captcha