فعالیت ۷۲ آشپزخانه «اطعام حسینی» به یاد شهدای کربلا در یزد
کد خبر: 3991037
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶

فعالیت ۷۲ آشپزخانه «اطعام حسینی» به یاد شهدای کربلا در یزد

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد گفت: هم‌اکنون ۷۲ آشپزخانه اطعام حسینی به یاد ۷۲ شهید کربلا در سطح استان یزد مشغول طبخ غذای گرم برای نیازمندان هستند.

فعالیت 72 آشپزخانه «اطعام حسینی» به یاد شهدای کربلا در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی کمیته امداد، غلامرضا مشعل‌چی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد با بیان اینکه مردم پرشور و شعور استان یزد در راه کمک به نیازمندان در این برهه از زمان که شیوع بیماری و ویروس منحوس کرونا شرایط را برای تمامی افراد جامعه و به‌ویژه محرومان سخت‌تر کرده است، از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند اظهار کرد: هم‌اکنون 72 آشپزخانه اطعام حسینی به یاد 72 شهید کربلا در سطح استان با همراهی مردم عاشورایی استان با رعایت کامل و دقیق پروتکل‌های بهداشتی مشغول طبخ غذای گرم برای نیازمندان هستند.

وی با اشاره به تشکیل ستاد اطعام و احسان حسینی در استان افزود: رزمایش اطعام و احسان حسینی از روز سه‌شنبه، 19 مردادماه مصادف با اول ماه محرم آغاز شده است و تا پایان پانزدهم مهرماه (پایان ماه صفر) ادامه دارد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد تصریح کرد: این رزمایش با اجرای دو طرح «اطعام حسینی» شامل تهیه، طبخ و توزیع غذای گرم در بین نیازمندان و «احسان حسینی» شامل تهیه، بسته‌بندی و توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی در بین نیازمندان تمرکز اصلی بر روی خدمت‌رسانی بیشتر به محرومان با اولویت مناطق محروم و روستایی در حال اجرا است.

وی ادامه داد: دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سطح استان آماده دریافت نذورات نقدی و غیر نقدی نیکوکاران در قالب طرح اطعام و احسان حسینی هستند، سامانه چهاررقمی 1811 کمیته امداد در سطح استان آماده پاسخگویی و راهنمایی نیکوکاران در خصوص نحوه مشارکت در این کار خداپسندانه است. مردم نیکوکار استان می‌توانند به‌صورت غیرحضوری از طریق کد دستوری#۸۸۷۷*تلفن همراه و همچنین شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۸۱۳۶۷۷۷۷۷۷ در این امر خیر شرکت کنند.

مشعل‌چی گفت: آشپزخانه‌های اطعام حسینی در روزهای آینده با استفاده از تمامی ظرفیت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اعم از خیران، اصناف، مراکز نیکوکاری، هیئت‌های مذهبی، مساجد، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه، آستان مقدس امامزادگان به ۱۳۵ مورد افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام
captcha