اجرای طرح «شمیم حسینی» در یزد
کد خبر: 3991489
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۶

اجرای طرح «شمیم حسینی» در یزد

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان یزد از اجرای طرح «شمیم حسینی» در قالب کمک و مساعدت به هیئات مذهبی سطح شهرستان از محل موقوفات خبر داد.

اجرای طرح «شمیم حسینی» در یزدحجت‌الاسلام محمد صمدنیا، معاون فرهنگی اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، از اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان خبر داد و اظهار کرد: این سوگواره به مناسبت ایام محرم و صفر و با هدف اجرای ویژه برنامه‌های مذهبی ماه محرم و تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع نهضت حسینی و استفاده حداکثری از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه حضور فعال و مؤثر در فضای مجازی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید نقشه راه ما است، بیان کرد: لازم است وجهه حسینی جامعه با رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی حفظ شود.

صمدنیا افزود: در این طرح مبلغان بومی در امامزادگانی که امکان حضور وجود داشته باشد، به صورت حضوری پاسخگویی شبهات، مشاوره خانواده و احکام و...را برعهده خواهند داشت که در این برنامه 6 مبلغ بومی فعالیت دارند.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا و امکان برگزاری مراسم‌های عزاداری به صورت محدود اکثر برنامه‌های بصیرت عاشورایی در فضای مجازی دنبال می‌شود که در این قالب از کمک مبلغان غیربومی نیز بهره‌مند خواهیم شد و اکنون 6 مبلغ غیربومی در این طرح فعالیت دارند.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان یزد با اشاره به اجرای طرح «شمیم حسینی» گفت: هر ساله با آغاز محرم الحرام نمایشگاه شمیم حسینی در امامزادگان و بقاع متبرکه سطح شهرستان برپا و از محل اجرای نیات موقوفات به هیئات مذهبی و مجالس عزاداری کمک‌هایی در راستای اطعام و احسان حسینی صورت می‌گرفت که امسال برپایی نمایشگاه را نخواهیم داشت اما کمک و مساعدت به هیئات مذهبی، روضه‌خوانی‌ها در قالب اطعام و احسان به نیازمندان و عزاداران در حال برگزاریست و این کمک‌ها تا ماه صفر ادامه دارد.

صمدنیا با اشاره به برگزاری مجالس عزاداری گفت: در تمامی بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص شهرستان یزد مراسم روضه‌خوانی و برنامه‌های سالانه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، در فضای باز و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در حال برگزاریست.

وی با اشاره به تعداد موقوفات مربوط به ماه محرم و صفر بیان کرد: بیش از 115 موقوفه مرتبط با محرم و صفر در یزد وجود دارد که اجرای نیت از محل این موقوفات از جمله روضه خوانی، تعزیه‌داری، عزاداری، اطعام و ... نیز در وقت مقرر خود انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha