کاهش ذخایر پایگاه انتقال خون مهاباد
کد خبر: 3992417
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۶

کاهش ذخایر پایگاه انتقال خون مهاباد

رئیس اداره انتقال خون مهاباد با بیان اینکه در حال حاضر بانک ذخیره خون در مهاباد کاهش یافته است از مردم درخواست‌ کرد در اسرع وقت نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

ارسالی| کاهش ذخایر پایگاه انتقال خون مهابادداوود نصرارکن، رئیس اداره انتقال خون مهاباد، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، اظهار کرد: در حال حاضر بانک ذخیره خون در مهاباد کاهش یافته و از مردم درخواست‌ می‌شود در اسرع وقت نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

وی افزود: به دلیل شیوع کرونا و کاهش تعداد اهداکنندگان به تمام گروه‌های خونی در مهاباد نیاز مبرم وجود دارد تا برای بیماران نیازمند خون کافی تامین شود.

رئیس اداره انتقال خون مهاباد ادامه داد: پایگاه انتقال خون علاوه بر تامین بیماران نیازمند این شهرستان وظیفه تامین خون بیمارستان‌های جنوب استان را نیز برعهده دارد و این وظیفه این پایگاه را سنگین‌تر می‌کند.

وی تصریح کرد: پروتکل‌های بهداشتی در پایگاه انتقال خون به صورت کامل رعایت شده و تمام و سایل تجهیزات انتقال خون ضدعفونی شده و شرایط خون‌گیری کاملا استرلیزه شده است.

یادآور می‌شود، اهداکنندگان خون در تمامی روزهای هفته از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۱۲:۳۰ می‌توانند با مراجعه به پایگاه انتقال خون مهاباد اقدام به اهدای خون کنند.

 

 

انتهای پیام
captcha