90 درصد از موقوفات سربیشه مربوط به اطعام و عزاداری حسینی است
کد خبر: 3992808
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۴

90 درصد از موقوفات سربیشه مربوط به اطعام و عزاداری حسینی است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه با بیان اینکه در شهرستان سربیشه 825 وقف با نیات مختلف به ثبت رسیده است، گفت: از این تعداد بیش از 90 درصد از موقوفات مربوط به بحث اطعام و عزاداری حسینی هستند.

90 درصد از موقوفات سربیشه مربوط به اطعام و عزاداری حسینی استبه گزارش ایکنا، به نقل از اداره اموقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی، حسن عطایی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه امروز 2 شهریورماه اظهار کرد: همزمان با آغاز ماه محرم برنامه‌های مختلفی در بقاع متبرکه شهرستان سربیشه در راستای اجرای طرح «بصیرت عاشورایی» به اجرا درآمد.

وی بیان کرد: طرح «بصیرت عاشورایی» در چهار بقعه متبرکه شهرستان سربیشه از جمله امامزادگان علوی چنشت، آستان مقدس بی بی زینب خاتون(س)، مجتمع فرهنگی حضرت ابوالفضل(ع) و سلطان بیدار(ع) اجرایی شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه با بیان اینکه در شهرستان سربیشه 825 وقف با نیات مختلف به ثبت رسیده است، ادامه داد: از این تعداد بیش از 90 درصد از موقوفات مربوط به بحث اطعام و عزاداری حسینی هستند.

عطایی در خصوص قدیمی ترین موقوفه این شهرستان، گفت: موقوفه الله قلی خان در مود، قدیمی‌ترین موقوفه در این شهرستان است که در سال 1109 هجری قمری با نیت عزادای امام حسین(ع) به ثبت رسیده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سربیشه بیان کرد: در راستای اجرای نیت اطعام و عزاداری و تعزیه‌داری حسینی در دهه اول ماه محرم در 28 روستا در بخش‌های مود و سربیشه اعتباری بالغ بر 48 میلیون و 900 هزار تومان از محل موقوفات مرتبط هزینه شده است.

وی به دیگر برنامه‌های طرح «بصیرت عاشورایی» اشاره کرد و یادآور شد: در راستای اجرای این طرح طی دهه اول ماه محرم برنامه‌های مختلفی از جمله نماز ظهر عاشورا، «لبیک یا حسین»، «احلی من العسل» و شیرخوارگان حسینی در این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام
captcha