شهیدان رجایی و باهنر؛ الگوی خدمت مؤمنانه در نظام اسلامی
کد خبر: 3993642
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۴

شهیدان رجایی و باهنر؛ الگوی خدمت مؤمنانه در نظام اسلامی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: شهیدان رجایی و باهنر الگوی به تمام معنا و مظهر کار و تلاش مؤمنانه بودند و اندیشه آن‌ها برگرفته از تفکر علوی در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی بود.

شهیدان رجایی و باهنر؛ الگوی خدمت مومنانه در نظام اسلامیحجت‌الاسلام علی ناصر، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: هشتم شهریورماه یادآور شهادت دو شخصیت برجسته و بی‌نظیر در نظام اسلامی، رئیس جمهور محبوب، مردمی و مخلص، شهید رجایی و نخست وزیر فرهیخته شهید باهنر است که خاطره تلخی در مورد از دست دادن خدمتگزاران نظام برجای گذاشت اما در عین حال نشان‌دهنده عزت، اقتدار و حقانیت کشور است.

این مسئول ساده‌زیستی، مردم‌داری، قناعت و قانون‌گرایی را از ویژگی‌های بارز شهدای دولت خواند و گفت: اعتقاد به صدور انقلاب و تأکید بر سیاست نه شرقی و نه غربی از اصول اولیه فکری دولت رجایی بود و همین موضوع سبب شد که دشمنان برنتابند و اجازه ندهد این دولت به کار خود ادامه دهد.

وی ابراز کرد: با سقوط رژیم طاغوت و پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی دشمنان احساس می‌کردند اگر افراد پیرامون امام خمینی(ره) به عنوان ارکان نظام حذف شوند، نظام اسلامی نیز دچار خدشه می‌شود وبرای این کار راهکار ترور شخصیت‌های تأثیرگذار را در پیش گرفتند اما با توجه به اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی برنامه دشمنان محقق نشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان تصریح کرد: هر چقدر دشمن شخصیت‌های نظام اسلامی را ترور می‌کرد، خون آنها حیات و قوت دوباره‌ای برای نهال انقلاب اسلامی بود و ابعاد سیاسی این دولت مردمی هنوز هم در مطالعات کشورهای مختلف قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تفکر شهید رجایی و باهنر برگرفته از فکر و تفکر علوی در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی بود، بیان کرد: تا زمانی که انقلاب اسلامی پا برجاست نام این دو شهید در جامعه ساری و جاری است. پایبندی به ارزش‌ها و مبنا در جریان کار کشور، اخلاق‌مداری، تعهد اخلاقی و شرعی موجب می‌شد تا در مدیریت نیز موفق باشند.

ناصر شهیدان رجایی و باهنر را الگوی کشور از نظر اخلاص، پرکاری و مردمی بودن دانست و افزود: اگر چه زمان خدمت این دو شهید حتی به یک ماه نیز نرسید اما در این فرصت خدمت کم، رفتارهای این دو شهید الگوی مطلوبی برای هر دولت، وزیر و خدمت‌گزاران در نظام اسلامی است؛ چراکه آن‌ها در کنار کار و تلاش پایبندی خاصی به اصول و دین مقدس اسلام داشتند.

وی با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر الگوی به تمام معنا و مظهر کار و تلاش مؤمنانه بودند، افزود: در کنار این تلاش و کار، زمان برای آنها معنایی نداشت و تا ساعات آخر شب به مشکلات و درخواست‌های مردم رسیدگی می‌کردند. محبوبیت شهیدان رجایی و باهنر در نزد مردم همچنان پایدار است و هفته دولت فرصتی برای دولتمردان است که این دو شهید را به عنوان الگوی خود قرار دهند؛ چرا که اگر با همین روش و سیره فعالیت کنند، قطعاً رضایت مردم هم جلب می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان زنجان در پایان یادآور شد: از دیدگاه مقام معظم رهبری نیز شهید رجایی و باهنر حقیقتاً دو نمونه از یاران برجسته انقلاب و امام خمینی(ره) بودند و زندگی و شهادتشان درس‌آموز بود که لیاقت چنین افرادی مرگ معمولی نیست و شهادت نصیبشان شد. نام و یاد شهیدان رجایی و باهنر نباید فقط در هفته دولت بر سر زبان‌ها باشد بلکه جریان فکری، عملی و انقلابی این دو شهید باید الگوی امروز دولتمردان و خدمتگزاران نظام اسلامی باشد.

انتهای پیام
captcha