فراخوان سوگواره «مکتب عاشورا» در چهارمحال‌وبختیاری منتشر شد
کد خبر: 3993667
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶

فراخوان سوگواره «مکتب عاشورا» در چهارمحال‌وبختیاری منتشر شد

فراخوان ارسال آثار علمی تحقیقی و فرهنگی به سوگواره استانی «مکتب عاشورا» ویژه حوزه‌های علمیه و مبلغان در چهارمحال‌وبختیاری منتشر شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کریمی، مدیر ستاد اقامه نماز چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به انتشار فراخوان آثار علمی تحقیقی و فرهنگی به سوگواره استانی «مکتب عاشورا» ویژه طلاب و مبلغان حوزه‌های علمیه در استان، اظهار کرد: این سوگواره به میزبانی ستاد اقامه نماز و با همکاری بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج)، مدیریت حوزه‌های علمیه و اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: فلسفه اقامه نماز ظهر عاشورا از دیدگاه روایات و احادیث، اهمیت اقامه نماز ظهر عاشورا و تبیین نقش نماز در روحیه ایثار و شهادت، نقش محوری نماز در تعالی جامعه حسینی و نقش‌آفرینی آن در سبک زندگی اسلامی، نقش نماز ظهر عاشورا در تبیین اهداف امام حسین(ع) و نهضت عظیم عاشورا از جمله محورهای فراخوان آثار علمی، تحقیقی و فرهنگی مکتب عاشورا است.

کریمی نقش آفرینی جوانان و نوجوانان در تبیین فرهنگ نورانی نماز در جامعه اسلامی، نقش روحانیت در تبیین عبادت و نماز در جامعه، نقش حوزه‌های علمیه در تبیین اهداف قیام عاشورا با محوریت عبادت و نماز در جامعه، نقش اساسی مبلغان دینی در معرفی قیام حضرت امام حسین(ع) بر اساس دو آموزه نماز و امر به‌ معروف و آموزه‌های مهدویت در قیام عاشورا را از دیگر محورهای فراخوان علمی تحقیقی و فرهنگی مکتب عاشورا برشمرد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان به قالب‌های فراخوان علمی تحقیقی و فرهنگی مکتب عاشورا اشاره کرد و گفت: مقاله، نشریه الکترونیکی، پاورپوینت و کلیپ‌های صوتی تصویری از قالب‌های این ویژه‌برنامه محسوب می‌شوند.

 علاقه‌مندان تا ۳۱ شهریورماه فرصت دارند آثار خود را در قالب‌ها و موضوعات یاد شده به دفتر ستاد اقامه نماز استان تحویل دهند و یا به پست الکترونیکی setadnamaz.chb@chmail.ir ارسال کنند.

فراخوان آثار سوگواره «مکتب عاشورا» در چهارمحال‌وبختیاری منتشر شد

 

انتهای پیام
captcha