آزادگان صبر و ایثار را از مکتب عاشورا وام گرفتند
کد خبر: 3993751
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳

آزادگان صبر و ایثار را از مکتب عاشورا وام گرفتند

امام‌جمعه یزد با بیان اینکه آزادگان در طول سال‌های اسارت خود، صبر و ایثار را از مکتب عاشورا وام گرفتند، اظهار کرد: این مسیر، همان مسیری بود که امام حسین(ع) در مواجهه با ظلم طی کرد و جان خود، خانواده و فرزندانش را در مسیر اعتلای اسلام داد.

آرادگان عظمت اسلام و شیعه را در دنیا مطرح کردندبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد، امروز، 7 شهریورماه در مراسم تجلیل از قاریان و حافظان آزاده قرآن کریم و فرزندان آنها ضمن قدردانی از آزادگان به دلیل سال‌ها مقاومت و ایستادگی در برابر شکنجه‌های دشمن بعثی اظهار کرد: آزادگان در طول سال‌های اسارت خود، صبر و ایثار را از مکتب عاشورا وام گرفتند زیرا این مسیر، همان مسیری بود که امام حسین(ع) در مواجهه با ظلم طی کرد و در این راه جان خود، خانواده و فرزندانش را در مسیر اعتلای اسلام داد.

وی افزود: امام حسین(ع) با یزیدیان بعیت نکرد و با آنها به مبارزه برخاست تا عزت مسلمین حفظ شود و مؤمنان تن به ذلت ندهند و دست بیعت به سمت انسان‌های ذلیل دراز نکنند و آزادگان ما نیز در دوران اسارت خود در همین مسیر قدم برداشتند.

امام‌جمعه یزد ادامه داد: خبرنگاران خارجی بارها در اردوگاه‌های عراق حاضر شدند تا از تسلیم اسرای ایرانی گزارش تهیه کنند اما خلاف آن اتفاق افتاد و اسرای ایرانی با منش، شجاعت، دینداری و اخلاص خود، عظمت اسلام و شیعه را در دنیا مطرح کردند. آنها صبر کردند و سختی کشیدند اما در برابر دشمن تسلیم نشدند و این اتفاق بزرگی است و عظمت شیعه و بزرگی یاران امام حسین(ع) را به اثبات می‌رساند و این عزت همچنان باید در برابر غربی‌ها و آمریکایی‌ها حفظ شود.

ناصری تصریح کرد: غربی‌ها و آمریکایی‌ها فهمیده‌اند که ایران امروز بسیار متفاوت از گذشته است و دیگر نمی‌توانند آنگونه که دوست دارند، با ما رفتار کنند زیرا متوجه تفاوت ما با عربستان و برخی کشورهای دیگر شده‌اند. این یعنی عظمت و بزرگی ملت ایران که این عظمت از خون شهدا و مقاومت و صبر آزادگان به ارمغان آمده و امروز سیاستمداران ما باید در تعامل با دنیای خارج، این عزت و کرامت را حفظ کنند و هرگز منفعلانه در برابر دشمن نایستند.

وی ادامه داد: ذلت چیزی نیست که برای خودمان انتخاب کنیم زیرا پرونده قطور مقاومت شیعه و سیره امامان ما می‌گوید که در برابر دشمن نباید ترسو بود یا در برابر آنها خضوع و خشوع به خرج داد بلکه باید در برابر دشمن قوی باشیم و کرامت خود را حفظ کنیم و بدانیم که خدا پشتیبان همه ما است. امروز باید روحیه سلحشوری، مقاومت، توکل به خدا، ایثار و گذشت آزادگان در جامعه نشر داده شود تا همگان بدانند که این عزت و عظمت امروز به آسانی به دست نیامده است.

حجت‌الاسلام عباس زارع، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد نیز در این مراسم اظهار کرد: آزادگان سرافراز که در عرصه‌های موفق علمی، قرآنی، فرهنگی و ورزشی موفق بوده‌اند، شناسایی و معرفی می‌شوند و مسابقات قرآن آزادگان و فرزندان آنها نیز به صورت جداگانه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: آزادگان استان یزد اغلب افراد تأثیرگذار و موفق به‌ویژه در حوزه‌های قرآنی و علمی هستند و این موفقیت از صبوری و مقاومت آنها نشأت گرفته است.

یادآور می‌شود در این مراسم از آزادگان و فرزندان آنها که در مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم حائز رتبه شدند، تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha