خدمت به مردم حد و مرز ندارد / مقام و منصب مغلوب شهیدان رجایی و باهنر بود
کد خبر: 3993957
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
نماینده ولی‌ فقیه در لرستان:

خدمت به مردم حد و مرز ندارد / مقام و منصب مغلوب شهیدان رجایی و باهنر بود

نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان با بیان اینکه خدمتگزاری به مردم به‌ویژه در معارف و آیات قرآن حد و مرزی ندارد، گفت: شهیدان رجایی و باهنر روح بزرگی داشتند و بر مقامات دنیوی چیره بودند و در همه حال مقام و منصب مغلوب آنان بود.

خدمت به مردم در معارف قرآنی حد و مرز نداردبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‌ فقیه در استان لرستان، هشتم شهریور در مراسم بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر که در مصلی الغدیر خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: شاخص و سمت و سوی فعالیت‌های شهیدان رجایی و باهنر در جهت حکومت نبوی بود و همین امر موجب ماندگاری نام آنان شد.

وی با اشاره به اینکه این شهیدان در آسمان‌‌ها شناخته‌ شده‌تر از زمین هستند، افزود: هفته دولت ۱۴۰۰ همراه با پایان یک دوره چهار ساله ریاست جمهوری و دولت است و از جهتی فرصتی است که کارگزارانی که در قوه مجریه فعالیت کردند به ارزیابی و محاسبه کار خود بپردازند.

شاهرخی بیان کرد: کارگزاران دولت باید خود را در دو بخش مورد ارزیابی قرار دهند، یک ارزیابی، ارزیابی فردی و محاسبه خویشتن است و یک ارزیابی هم تأثیرگذاری خدمات آنان و میزان رضایت‌مندی مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه کار در قوه مجریه با توجه به گستردگی و تنوعی که به جهت فرهنگی، اقتصادی، کشاورزی، دامداری صنعتی دارد، یک کار متنوع و گسترده است، تصریح کرد: جا دارد به کسانی که در این مدت کار شبانه‌روزی و مجاهدانه انجام داده‌اند خداقوت گفت، کمااینکه جهت سوم در هفته دولت امسال به این است که ما در ارزیابی کار خود نقاط قوت را شناسایی و نقاط ضعف را جبران کنیم.

وی با تأکید بر اینکه شهیدان رجایی و باهنر هیچ‌گاه تحت تأثیر مقام و منصب قرار نگرفته و روح بزرگی داشتند، افزود: مقام و منصب مغلوب شهیدان رجایی و باهنر بود و به معنای دیگر آنان بر مقامات دنیوی چیره بودند، چراکه می‌دانستند مسئولیت‌ها مدت کوتاهی است و آنچه باقی است آن است که ببینیم در محضر خدا چگونه هستیم.

شاهرخی به جایگاه والای خدمتگزاری به مردم در مکتب اسلام اشاره کرد و با اشاره به اینکه خدمتگزاری در معارف و آیات قرآنی بی‌حد و مرز است، ادامه داد: یک دین‌باور حقیقی در تمام عمر تلاش می‌کند نعمت خدمتگزاری از او سلب نشود و تلاش می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه از آرزوهای ائمه اطهار(ع) بحث خدمتگزاری به مردم بوده است، گفت: امام سجاد(ع) در دعاهای خود از خدا می‌خواهد که توفیقی به او عطا کند تا خدمتگزار مردم شود کمااینکه در فقه اسلامی نیز باب‌ خدمتگزاری به مردم و باب گرامی داشتن مؤمنان وجود دارد و شایسته است هر مسلمانی در خدمت‌رسانی تلاش مضاعف کند.

وی با تأکید بر اینکه خدمتگزاری به مردم و ایجاد تحول در استان باید همراه با جهش باشد، افزود: باید هرچه می‌توانیم به ملت و مردم این استان خدمت کنیم چراکه این ملت، در راه انقلاب جانفشانی کردند.

وی با تأکید بر اینکه خدمت‌رسانی به عموم مردم از بزرگترین عبادت‌ها است و همه باید به دنبال آن باشیم که خود را به خداوند نزدیک کنیم، راه نزدیکی به خداوند را حرکت بر مسیر شاخصه‌های نبوی و علوی دانست و گفت: مدیری که در مقابل کارهای غیرقانونی محکم می‌ایستد و نامه‌های سفارشی که از مرکز یا مقامات بالاتر برای او می‌آورند را نمی‌پذیرد مصداق انسان در حال عبادت است.

شاهرخی با یادآوری اینکه نباید ارزش و کرامت خود را با توصیه‌ها از دست بدهیم، یادآور شد: طبق سخنان ریاست جمهوری هر کاری یک بسته عدالت می‌خواهد. اگر داروخانه هلال‌احمر در استان افتتاح می‌شود و می‌خواهد نیرو جذب کند باید بداند جذب نیروها براساس عدالت باشد.

انتهای پیام
captcha