خدمتگزاران مردم باید مانند شهیدان رجایی و باهنر روحیه ایثار، فداکاری و اخلاص داشته باشند
کد خبر: 3994027
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
معاون رئیس‌جمهور:

خدمتگزاران مردم باید مانند شهیدان رجایی و باهنر روحیه ایثار، فداکاری و اخلاص داشته باشند

سیدمحمد حسینی گفت: خدمتگزاران مردم باید مانند شهیدان رجایی و باهنر روحیه ایثار، فداکاری، اخلاص و شهامت را داشته باشند تا بتوانند وضعیت کشور را اصلاح کنند.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، امروز، دوشنبه 8 شهریور، در مراسم گرامیداشت هشتم شهریور سالگرد شهادت شهیدان رجایی، باهنر و شهدای شهریور ماه که دربهشت زهرا (سلام الله علیها) برگزار شد، اظهار کرد: شعارها و قول‌های برزمین مانده یکی از اصلی‌ترین دلایل مأیوس شدن و ناامیدی مردم است.

وی با تأکید بر اینکه اعتماد آسیب‌دیده مردم باید احیا شود، افزود: دولت با گام‌های اساسی برای ایجاد تحول و بازسازی در حوزهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سایر حوزه‌ها پا به میدان گذاشته است.

حسینی اضافه کرد: برنامه ساخت یک میلیون مسکن در سال یکی از برنامه‌های اساسی دولت حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی است که حتما موجب ایجاد امید و نشاط مردم خواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت مردمی حجت‌الاسلام رئیسی با بسیج تمامی نیروهای انقلاب به دنبال ساختن کشور و احیای اعتماد مردم است، اظهار کرد: تعامل خوب بین مجلس و دولت موجب ایجاد تحول در تمام حوزه‌ها خواهد شد.

وی ادامه داد: اعضای هیئت دولت پس از تشکیل اولین جلسه خود سوگند یاد کردند که در حوزه‌هایی مانند التزام به ارزش‌های انقلاب، توجه به نیازهای اولویت‌دار، ارج نهادن به فرصت خدمت بی‌منت به مردم، فسادستیزی، قانون‌گرایی، پرهیز از اشرافی‌گری، تولید‌محوری، بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، ارتباط با آحاد جامعه به خصوص نخبگان و استفاده از نیروهای جوان به دنبال تغییر و تحول در حوزه‌های مختلف کشور و بهتر شدن معیشت مردم باشند.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهور در بخش دیگر سخنان خود شهیدان رجایی و باهنر را ۲ دولتمرد تراز انقلاب برشمرد و یادآور شد: این شهیدان و دولت‌شان از الگوی خوبی برای ما و دولت های آینده است که باید راهشان ادامه داشته باشد.

حسینی ادامه داد: دولت حجت‌الاسلام رئیسی امروز افتخار دارد که ادامه‌دهنده دولت مردمی و مکتبی شهیدان باهنر و رجایی است و در این راه از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهد کرد.

وی تأکید کرد: خدمتگزاران مردم باید مانند شهیدان رجایی و باهنر روحیه ایثار، فداکاری، اخلاص و شهامت را داشته باشند تا بتوانند وضعیت کشور را اصلاح کنند.

همچنین نصرت‌الله لطفی، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، در اين مراسم اظهار کرد: بزرگداشت ايام‌الله و زنده نگاه داشتن شهدا يك وظيفه و تكليف همگانی است.

نصرت‌الله لطفی با تأكيد براينكه بزرگداشت شهدا و ايام‌الله بايد با هدف عبرت گرفتن، بازگويی واقعيت‌ها و ايجاد الگو برای نسل جوان كشور باشد، گفت: شخصيت و اهداف شهيدان محمدعلی رجایی به عنوان رئیس جمهور و حجت‌الاسلام محمدجواد باهنر به عنوان نخست‌وزير بايد به خوبی برای نسل جوان كشور تبيین شود.

وی افزود: خصوصيت بارز اين شهدا و دولت‌شان كه هم اكنون پس از 40 سال مردم خواستار آن هستند انقلابی، مؤمن، مردمی بودن، مكتبی عمل كردن و صداقت است.

لطفی با اشاره به اينكه دولتمردان جديد كشور برای موفق شدن بايد خصوصيات بارز شهيدان رجایی و باهنر را داشته باشند، خاطرنشان كرد: تشكيل دولت جديد با تمامی مشكلات اقتصادی، بيكاری و تورم موجود بايد سرآغازی برای حل مشكلات كشور باشد.

وی به معنای واقعی در خط امام بودن و ايمان سياسی و اجتماعی را از ديگر خصوصيات شهيدان رجایی و باهنر برشمرد و يادآور شد: دولتمردان بايد با اخلاص كامل، صداقت و حركت در مسير ولايت مشكلات كشور را حل كنند.

شرکت‌کنندگان در این مراسم با حضو بر مزار شهیدان رجایی و باهنر و با اهدای شاخه گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره شهیدان دولت را گرامی داشتند.

انتهای پیام
captcha