برگزاری جشنواره «الگوهای برتر تدریس تفکر و سبک زندگی» به میزبانی یزد
کد خبر: 3994041
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵

برگزاری جشنواره «الگوهای برتر تدریس تفکر و سبک زندگی» به میزبانی یزد

رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی استان یزد از برگزاری اختتامیه جشنواره «الگوهای برتر تدریس تفکر و سبک زندگی» به میزبانی این استان خبر داد.

برگزاری جشنواره «الگوهای برتر تدریس تفکر و سبک زندگی» به میزبانی یزدسعدی زارع‌شاهی، رئیس اداره امورتربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد اظهار کرد: تفکر و سبک زندگی درسی بسیار جذاب و مؤثر در زندگی است که قدرت تفکر و سبک زندگی دانش آموزان را تقویت می‌کند و اگر اصول تدریس آن رعایت شود، از کاربردی‌ترین دروس برای دانش آموزان محسوب می‌شود.
 
وی از برگزاری اختتامیه جشنواره الگوهای برتر تدریس تفکر و سبک زندگی خبر داد و تقویت آخرین روش‌ها، جذاب‌تر کردن و در نهایت الگو دادن به مدرسان این درس را از اهداف این جشنواره برشمرد و گفت: امسال دومين سالی است كه مسئوليت دبيرخانه جشنواره الگوهای برتر تدریس درس «تفکر و سبک زندگی» از سوی اداره كل امور تربيتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسيب‌های اجتماعی بر عهده استان يزد گذاشته شد.
 
زارع‌شاهی افزود: مدارس آثار خود شامل فیلم روش تدریس را به اداره مناطق و سپس برترین‌ها به اداره‌کل استان ارسال شده و این آثار داوری و نتیجه آن مطابق سهمیه تعیین شده به دبیرخانه کشوری که در استان يزد واقع شده، ارسال می‌‌شود، دبیرخانه هم در مرحله اول داوری را دو برابر ظرفیت انجام می‌دهد و نهايتاً آن را به وزارتخانه ارسال کرده تا وزارتخانه نتيجه نهايی را پس از داوری اعلام کند. در پایان هر دوره از این جشنواره کتابی متشکل از 40 اثر برتر با عنوان «افق اندیشه» به چاپ می‌رسد. البته مشخصات افراد، عكس، نام شهرستان و درسی كه تدريس كرده‌اند ذيل آن آورده شده و به همراه فيلم‌های الگوی برتر برای کل استان‌ها فرستاده می‌‌شود.
 
رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی استان یزد با اشاره به ارسال 300 اثر به دبیرخانه جشنواره بیان کرد: در نهایت 20 اثر برتر در اختتیامیه که روز چهارشنبه، 10 شهریورماه به میزبانی استان یزد برگزار می‌شود، معرفی و تجلیل خواهند شد. 
 
زارع‌شاهی با اشاره به اینکه الحمدلله همه زمینه‌ها آماده بوده و شرایط مطلوبی برای این جشنواره فراهم شده است ادامه داد: با توجه به اين‌كه جشنواره به‌صورت مجازی برگزار شد، نسبت به دوره قبل مشکلات و تفاوت‌های عمده‌ای داشت به نحوی که رويكرد جشنواره با توجه به شرایط کرونا به فضای مجازی سوق پيدا كرد و بر اساس آن طراحی شد، بدین صورت که فرم‌های داوری، نحوه فیلمبرداری، استفاده از بستر فضای مجازی، استفاده از نرم افزارها، چگونگی ارتباط با دانش آموزان در این بستر و ....به این جشنواره برای اولین بار اضافه شد که با توجه به اینکه مدرسان با این روش آشنا نبودند، شرایط سختی را بر این جشنواره تحمیل کرد.
 
وی با اشاره به جایگاه استان یزد در سطح کشور گفت: با توجه به اين‌كه در سال دوم برگزاری جشنواره که در تهران برگزار شد، در سطح کشور بيشترين اثر و امتياز متعلق به استان يزد بود، این استان به عنوان دبیرخانه جشنواره‌های بعدی انتخاب و معرفی شد. البته این استان در بخش داوری كه در مرحله نهایی توسط وزارت انجام می‌‌شود، با شرايط مطلوب پشت سر گذاشت و این امر توفيقی شد كه رتبه‌های برتر را كسب كنيم و از نظر مجموع امتياز در همه دروس رتبه اول توسط استان يزد كسب شد.
انتهای پیام
captcha