برنامه دولت در حوزه فرهنگ، مردم‌گرایی و دوری از انحصارطلبی است
کد خبر: 3994077
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸
محمدمهدی اسماعیلی:

برنامه دولت در حوزه فرهنگ، مردم‌گرایی و دوری از انحصارطلبی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تمام تلاش دولت در حوزه فرهنگ، مردم‌گرایی، دوری از انحصارطلبی و توجه به تمامی بخش‌های عمومی فرهنگ و هنر در جامعه است که به‌صورت جدی در دستورکار قرار دارد.

برنامه دولت در حوزه فرهنگ، مردم‌گرایی و دوری از انحصارطلبی است

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر یک روزه به اصفهان امروز دوشنبه هشتم شهریورماه در گلستان شهدای این شهر، اظهار کرد: از شهدا طلب می‌کنیم در راه پرفراز و نشیب رسیدن به آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی یاری‌مان کنند و یاد و خاطره شهدای بزرگ دولت، محمدعلی رجایی و باهنر را گرامی می‌داریم.

وی تخت فولاد را تکه‌ای از بهشت دانست و تصریح کرد: این مکان به علما، بزرگان و اولیاءالله اختصاص دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه استان اصفهان دارای ۲۳ هزار شهید و بیش از ۴۰ هزار جانباز و ایثارگر است، ادامه داد: این استان کانون شهادت و جهاد است و پیشتاز در این عرصه است و امروز فرزندان دلیر و جهادی اصفهان در سنگرهای دفاع از انقلاب در عرصه‌های مختلف حضور دارند.

اسماعیلی اضافه کرد: اصفهان در مقوله فرهنگ و هنر دارای فرهنگ اصیل دینی و اسلامی بوده و فرهنگ غنی شیعی و اسلامی در این استان ظهور و بروز پیدا کرده است. فرهنگ و هنر در کنار ارکان تمدنی در هم تنیده شده‌اند و آرایش زیبایی از فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی در میدان امام(ره) تبلور یافته است.

وی ابراز امیدواری کرد: در دولت مردمی، حضور پربرکت فرزندان اصفهان و نقش‌آفرینی آن‌ها در عرصه‌های فرهنگی و هنری را شاهد باشیم. بعد از چهل سال دولتی مردمی روی کار آمده است و فردی به‌عنوان رئیس‌جمهور از جانب مردم انتخاب شد که رویکرد و شعار خود را مردمی بودن قرار داده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در دیدار با اعضای هیئت دولت سیزدهم تأکید کردند دولتی که افتخار او عنوان مردمی است، باید بتواند این را در حرکت و رویکردها حفظ کند.

وی افزود: در حال حاضر، بخش عمده‌ای از سرمایه اجتماعی کشور به واسطه بی‌تدبیری‌ها از بین رفته است که امید به اصلاح و روند بهبود کشور با انتخابات خرداد دوباره شکل گرفت. دولت سیزدهم مفتخر است که خط‌مشی خود را از شهیدان رجایی و باهنر انتخاب کرده و هویت این دولت، عدالت، مبارزه با فساد، خدمت خالصانه و بی‌منت و مردم‌باوری در تمامی افشار است.

اسماعیلی تصریح کرد: چتر انقلاب باز است و تمامی گروه‌ها و جریان‌ها و بخش‌های مختلف مردمی زیر این چتر قرار می‌گیرند. در این شرایط که دشمن برای ناامیدی مردم از روند اصلاح وضعیت اجتماعی و اقتصادی تلاش می‌کند، باید بدون اختلاف و تفرقه کنار هم بایستیم و این مسیر نورانی را تا رسیدن به قله هدایت کنیم.

وی گفت: تلاش همگانی برای احیای ارزش‌های فرهنگی و تاریخی کشور و خروج هنر از انحصار، از جمله برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دولت به‌شمار می‌رود. هنر در وجود تک تک ایرانی‌ها نهفته و تاریخ غنی هفت هزار ساله پشتیبان این کشور است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: تمام تلاش دولت در حوزه فرهنگ و ارشاد، مردم‌گرایی، دوری از انحصارطلبی و توجه به تمامی بخش‌های عمومی فرهنگ و هنر در جامعه است که به‌صورت جدی در دستورکار قرار دارد.

انتهای پیام
captcha