پیوند دوباره مذهب و هنر با برگزاری سوگواره عکس «مولای محشر»
کد خبر: 3994127
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲

پیوند دوباره مذهب و هنر با برگزاری سوگواره عکس «مولای محشر»

یک فعال فرهنگی گفت: با برگزاری سوگواره استانی عکس عاشورایی «مولای محشر» به‌دنبال پیوند دوباره مذهب و هنر با یکدیگر هستیم که اکنون با وجود ظرفیت‌ها در این مقوله دچار ضعف هستیم.

پیوند دوباره هنر و مذهب با برگزاری سوگواره استانی عکس «مولای محشر»ابوالفضل حسن‌پور، فعال فرهنگی و داور سوگواره استانی عکس عاشورایی «مولای محشر» در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، گفت: سعی داریم با برگزاری این سوگواره، آیین‌های عزاداری و ارادت مردم خراسان‌جنوبی را به اهل بیت(ع) پررنگ کرده و از فراموشی آن جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه این سوگواره در دو بخش حرفه‌ای و موبایلی برگزار می‌شود، افزود: برگزاری عزاداری محرم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و توجه به منویات مقام معظم رهبری و آیین‌های عاشورایی با نگاه گردشگری مذهبی خراسان‌جنوبی، محورهای این جشنواره است.

این داور با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار 20 شهریورماه بوده و داوری آثار نیز تا یکم مهرماه سال جاری انجام می‌شود، تصریح کرد: آیین اختتامیه و برگزاری نمایشگاه آثار برگزیده، ششم مهرماه خواهد بود.

حسن‌پور ادامه داد: با برگزاری این سوگواره به دنبال پیوند دوباره مذهب و هنر با یکدیگر هستیم چراکه هنرمندان بسیاری در این حوزه فعال هستند، اما در سال‌های اخیر این دو حوزه را جدا از یکدیگر دیده‌ایم و این یک ضعف در حوزه فرهنگی و هنری است.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان می‌تواند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.khabarvahonar.ir  مراجعه کنند، تصریح کرد: ارسال آثار نیز از طریق mola.mahshar@gmail.com  و @mola_mahshar  و 09025617456  صورت می‌گیرد.

حسن‌پور با بیان اینکه به نفرات اول تا سوم هر بخش جوایز نقدی اهدا خواهد شد، یادآور شد: امیدواریم با برگزاری این‌گونه مسابقات بتوانیم هنر مذهبی را با ارتقای شاخص‌های مهم و اثرگذار و مخاطب‌پسند به تناسب نیازهای زمان منتشر کنیم.

وی با اشاره به همکاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در این سوگواره، بیان کرد: امیدواریم آن چنان که باید و شایسته است آیین‌های عزاداری مردم این منطقه را که قدمت آن به هزاران سال می‌رسد، به مخاطبان بشناسانیم.

انتهای پیام
captcha