دغدغه‌های تربیت دینی در دانشگاه فرهنگیان پیگیری شود
کد خبر: 3994353
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰

دغدغه‌های تربیت دینی در دانشگاه فرهنگیان پیگیری شود

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه نحوه تربیت معلم در دانشگاه فرهنگیان بر تربیت دانش‌آموز اثر مستقیم دارد گفت: معلمانی که در این دانشگاه تربیت می‌شوند باید دغدغه دین و تربیت دینی داشته باشند.

دغدغه‌های تربیت دینی در دانشگاه فرهنگیان پیگیری شودبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد، امروز، 10 شهریورماه در جلسه کمیته همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به لزوم بررسی موانع موجود در مسیر جذب سرباز طلبه به آموزش و پرورش توسط مسئولان امر اظهار کرد: آموزش و پرورش و حوزه علمیه در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: توانمندسازی معلمان یکی از ضرورت‌های اساسی است و معلمان و طلابی که قرار است در طرح امین مشارکت کرده و در مدارس حضور داشته باشند، باید اطلاعات و آگاهی‌های لازم را کسب کنند، ضمن اینکه باید از افراد خوش ذوق و خلاق در اجرای طرح‌های پرورشی استفاده شود.

ناصری همچنین بر لزوم آگاه‌سازی اولیای دانش آموزان نیز تأکید کرد و گفت: یکی از آموزش‌هایی که برای کادر مدارس ضروری است، نحوه برخورد با اولیای دانش آموزان است و لازمه آن فراهم‌سازی مقدماتی در این زمینه هم توسط حوزه علمیه و هم آموزش و پرورش است و یکی از اقدامات مهم در کنار تربیت دانش‌آموزان، رسیدگی به اولیا و ارائه آموزش‌های مورد نیاز به آنها در زمینه‌های مختلف از جمله فرزندپروری است.

وی در مورد استفاده از فضای مجازی نیز بیان کرد: پیشنهاد من این است اساتیدی که در این فضا تدریس می‌کنند، ابتدای بحث خود نکات تربیتی، اخلاقی، دینی کوتاه و اثرگذار برای مخاطبان خود مطرح کنند که این خود یک اقدام تبلیغی اثرگذار است.

امام‌جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود جایگاه و اهمیت دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلم را یادآور شد و گفت: معلمانی که در این دانشگاه تربیت می‌شوند باید دغدغه دین و تربیت دینی دانش آموزان را داشته باشند لذا باید در این دانشگاه به نحوی برنامه‌ریزی شود که دغدغه‌های تربیت دینی دانش‌آموزان برطرف شود و از نظر فرهنگی و دینی غنی‌تر شود.

ناصری بیان کرد: لازم است یک کار اساسی و ویژه در دانشگاه فرهنگیان انجام شود زیرا نحوه تربیت معلمان در این دانشگاه بر تربیت دانش‌آموزان اثر مستقیم دارد و معلمی که قرار است 30 سال با دانش‌آموزان سر و کار داشته باشد، باید با برنامه‌ریزی تربیت و آموزش داده شود و از لحاظ اخلاقی و معرفتی در حد مطلوبی باشد. تفکر و تدین و تعقل باید در معلمان جوان نهادینه شود تا در بین دانش‌آموزان نیز این سه عنصر لازم و ضروری نهادینه شود.

انتهای پیام
captcha