شیوه برگزاری مسابقات قرآن در اصفهان قابل تقدیر است
کد خبر: 3994445
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
معاون سازمان اوقاف:

شیوه برگزاری مسابقات قرآن در اصفهان قابل تقدیر است

معاون مسابقات و تبلیغ و ترویج مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف گفت: دستورالعمل برگزاری مسابقات قرآن اوقاف در استان اصفهان به‌خوبی رعایت شده است و این نوید را به ما می‌دهد که بتوانیم بار دیگر مسابقاتی در سطح ملی و بین‌المللی در این استان برگزار کنیم.

شیوه برگزاری مسابقات قرآن در اصفهان قابل تقدیر است

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان، حمید مجیدی‌مهر، معاون مسابقات و تبلیغ و ترویج مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف کشور در حاشیه برگزاری مرحله استانی چهل‌و‌چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان اصفهان، ضمن قدردانی از فعالیت‌های صورت گرفته در این استان برای برگزاری این مسابقات، اظهار کرد: نظارت بر مسابقات قرآن با توجه به جایگاه استان اصفهان، از اهمیت بالایی برخوردار است، چراکه این استان سبقه زیادی در زمینه برگزاری مسابقات دارد.

وی با بیان اینکه استان اصفهان در سال 98 نیز میزبان مسابقات کشوری قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه بود، گفت: نظم برگزاری مسابقات استانی قرآن نیز همانند مسابقات کشوری است و این امر جای تقدیر دارد.

معاون مسابقات و تبلیغ و ترویج مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف کشور با بیان اینکه برگزاری مسابقات در چند سالن به‌دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی امری بسیار سخت است، تصریح کرد: در این زمینه عملکرد اوقاف استان اصفهان امری جهادی است، چراکه این مسابقات در چند سالن و طی دو روز برگزار می‌شود.

مجیدی‌مهر ادامه داد: به نظر می‌رسد دستورالعمل و شیوه‌نامه برگزاری مسابقات قرآن اوقاف در استان‌ها به‌خوبی رعایت شده است و این روند، این نوید را به ما می‌دهد که بتوانیم بار دیگر مسابقاتی در سطح ملی و بین‌المللی در استان اصفهان برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه همواره استقبال از مسابقات قرآن در استان اصفهان چه در مرکز و چه در شهرستان‌ها قابل توجه بوده، اضافه کرد: این استان قطب تلاوت کشور است و اساتید بین‌المللی همواره از حضور در این استان ابراز خرسندی داشتند، همان‌طور که استاد راغب مصطفی غلوش از حضور در محفل قرآنی زرین‌شهر همواره ابراز خرسندی کرده و استقبال از این مراسم‌ها را قابل تحسین دانسته است.

معاون مسابقات و تبلیغ و ترویج مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف کشور با بیان اینکه سیاست‌های این سازمان در زمینه فعالیت‌های قرآنی، احیای موقوفات قرآنی و بهره‌برداری درست از آنهاست، گفت: بیش از 500 موقوفه قرآنی در کشور وجود دارد که برای احیا و بهره‌برداری از آنها ستاد شناسایی و ساماندهی راه‌اندازی کرده‌ایم تا بتوانیم از این ظرفیت استفاده بهینه داشته باشیم.

وی توجه به استان‌های کم‌برخوردار برای توسعه فعالیت‌های قرآنی را از دیگر برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در زمینه فعالیت‌های قرآنی و آموزشی اعلام کرد و افزود: فعالیت نوجوانان و منتخبان دوره‌های قبلی مسابقات قرآن را در دستور کار داریم تا بتوانیم در راستای ارتقای کیفیت فعالیت‌های قرآنی و تربیت فعالان قرآنی گام برداریم.

مجیدی‌مهر با بیان اینکه در سال جاری در مجموع رشته‌های ثبت‌ نامی در مسابقات قرآن، 32 هزار نفر ثبت‌ نام کردند، گفت: این جامعه آماری بخشی از فعالان قرآنی مرتبط با اوقاف است، ضمن اینکه فعالان قرآنی حاضر در محافل قرائت و تفسیر قرآنی امامزادگان نیز به این ظرفیت اضافه می‌شوند، ضمن اینکه ارتباط مؤسسات قرآنی با اوقاف نیز بسیار تنگاتنگ شده است.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با مؤسسات قرآنی کشور، ادامه داد: این اقدام به تبدیل شدن بقاع متبرکه کشور به قطب فرهنگی بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب کمک می‌کند.

معاون مسابقات و تبلیغ و ترویج مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف کشور گفت: شیوع کرونا تأثیر بدی بر فعالیت‌های قرآنی طی دو سال گذشته داشته و این فعالیت‌ها را کاهش داده است.

وی با بیان اینکه به دنبال به میدان آوردن همه اقشار در برنامه‌ها و محافل قرآنی هستیم، ادامه داد: اقدامات بین بخشی در کشور برای این امر در دستورکار است تا بتوانیم ظرفیت‌های قرآنی موجود در کشور را توسعه دهیم. ضمن اینکه برای توسعه و خلاقیت در حوزه فعالیت‌های قرآنی، از همه صاحب‌نظران و نخبگان دعوت می‌کنیم تا نظرات خود را به سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام کنند.

انتهای پیام
captcha