هیئت‌های مذهبی اصلی‌ترین مؤلفه‌های قدرت نرم در نظام هستند
کد خبر: 3994684
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۴

هیئت‌های مذهبی اصلی‌ترین مؤلفه‌های قدرت نرم در نظام هستند

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: یکی از مؤلفه‌های قدرت نرم در نظام جمهوری اسلامی، هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های مردمی و دینی هستند که توانسته‌اند یزد را به حسینیه ایران تبدیل کنند.

هیئت‌های مذهبی اصلی‌ترین مؤلفه‌های قدرت نرم در نظام هستندبه گزارش ایکنا از یزد، غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد، امروز، 11 شهریورماه در نشست صمیمی با جمعی از رؤسای هیئت‌های مذهبی شهرستان یزد در راستای سلسله نشست‌ها با اقشار و نخبگان جامعه ضمن قدردانی از همکاری هیئت‌های مذهبی استان یزد به دلیل نظم و انضباط و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مدنظر ستاد کرونا در ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) اظهار کرد: هیئت‌های استان به رغم هجمه‌هایی که وجود داشت، بیشترین رعایت پروتکل‌ها را انجام دادند و مراسم عزاداری در شأن شهدای کربلا برگزار کردند.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به بصیرت و عمق نگاه دینی که در هیئت‌های مذهبی وجود دارد عنوان کرد: فعالیت‌های خیرمندانه هیئت‌های مذهبی در طول دوره‌های مختلف نشان از همت و اخلاص و دلسوزی و شور حسینی این تشکل‌ها دارد.

دهشیری تأکید کرد: هیئت‌های مذهبی در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و حتی دفاعی و نظامی بسیار اثرگذار هستند ضمن اینکه این تشکل‌ها در شکل‌گیری انقلاب اسلامی، بقا، استمرار و خنثی‌سازی فتنه در سال 88 نقش بسیار مهم و اساسی دارند.

رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های قدرت نرم در نظام جمهوری اسلامی، هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های مردمی و دینی هستند بیان کرد: این تشکل‌ها با محوریت عزاداری سید و سالار شهیدان فعالیت می‌کنند و این هیئت‌ها توانسته اند یزد را به حسینیه ایران تبدیل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه اندازی پویش «هر هیئت آزادی یک زندانی» و مشارکت بسیار خوب هیئت‌های مذهبی استان یزد در این پویش، افزود: بسیاری از هیئت‌ها به رغم اینکه امسال دایر بودند و فعالیت داشتند، باز هم در این پویش شرکت کردند و بخشی از هزینه‌های مراسم محرم خود را به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مالی اختصاص دادند.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به اینکه هیئت‌ها امسال از اول محرم تاکنون 10 زندانی مالی را از زندان آزاد کردند، افزود: برای آزادی این زندانیان، 120 میلیون تومان توسط هیئت‌ها از ابتدای محرم تاکنون جمع آوری شده که این اقدام از کارکردهای اجتماعی و اثرات عاشورا و هیئت‌های مذهبی است.

دهشیری ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 76 زندانی توسط خیران هیئت‌های مذهبی، بانیان روضه و میانجی‌گری افراد و گروه‌ها و تشکل‌ها از زندان آزاد شدند، افزود: این حرکات خیرمندانه باید در جامعه ادامه پیدا کند.

وی تأکید کرد: هیئت‌ها زندانیان محلات خود را حمایت کنند و اصلاً باید از ابتدا کمک شود تا اگر کسی دچار مشکل مالی می‌شود، قبل از تشکیل پرونده قضایی، مشکل آن حل و فصل شود.

دهشیری تصریح کرد: باید از اثرگذاری و نفوذ کلام هیئت‌های مذهبی برای نجات جان انسان‌ها استفاده کنیم و اثرگذاری و نفوذ کلام هیئات و بانیان آنها را در راه‌های خداپسندانه مورد استفاده قرار دهیم.

وی با اشاره به نقش و جایگاه هیئت‌های مذهبی همچنین اثرگذاری آنها تأکید کرد: اگر شهید قاسم سلیمانی‌ و حججی‌ها برای این نظام اقتدار ایجاد کردند، از درون این هیئت‌ها برخاسته‌اند بر این اساس معتقدیم باید نقش و جایگاه هیئت‌های مذهبی در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تقویت شود.

یادآور می‌شود در پایان این نشست از هیئات مذهبی که در طول یک سال گذشته در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه آزادی زندانیان و برگزاری مراسم در دهه اول محرم با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت‌های خوبی داشته‌اند، تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha