فرهنگ تک‌فرزندی در بین خانواده‌ها اصلاح شود
کد خبر: 3994955
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳

فرهنگ تک‌فرزندی در بین خانواده‌ها اصلاح شود

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد بر تقویت روحیه توکل و اعتماد به خدا در بین دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: فرهنگ تک‌فرزندی در بین خانواده‌ها باید اصلاح شود.

فرهنگ تک‌فرزندی در بین خانواده‌ها اصلاح شودبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، امروز، 13 شهریورماه در دیدار با رؤسای جدید و سابق دانشگاه آزاد اسلامی یزد با بیان اینکه امروز در کشور کادرسازی به کندی انجام می‌شود، اظهار کرد: باید شرایط به نحوی باشد که دانشجویان ما بعد از فارغ‌التحصیلی بیکار نباشند و افرادی ماهر، کارآفرین، خلاق و متعهد تربیت شوند.

وی با بیان اینکه سبک علمی کنونی سبک درستی نیست افزود: سبک علمی زمانی کارآمد است که افراد خلاق، خوش‌ذوق، پیگیر، کارآفرین و فعال تربیت شوند.

ناصری با بیان اینکه غربی‌ها از صد سال پیش، تدین و تفکر و تعقل را از سیستم آموزشی ما حذف کرده‌اند عنوان کرد: آنها می‌خواهند دانش‌آموز و دانشجوی ما بعد از سال‌های تحصیل خلاقیت و نوآوری نداشته باشد تا همواره به غربی‌ها وابسته باشیم لذا امیدواریم دانشگاه آزاد نیز به سهم خود در این زمینه وارد عمل شود و فصلی برای سبک آموزشی جدید با برخورداری از سه عنصر مهم تفکر، تعقل و تدین راه‌اندازی کند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد، مدارس سما را نیز در زیرمجموعه خود دارد عنوان کرد: باید در این مدارس در زمینه تربیت، اخلاق و مباحث دینی و اعتقادی دانش‌آموزان از همان ابتدای ورود کار شود تا این محصلان بتوانند با ورود خود به دانشگاه‌ها، شرایط مراکز علمی را تغییر دهند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه افزایش جمعیت نیز باید در دانشگاه‌ها مطرح و به صورت ویژه دنبال شود، بر تقویت روحیه توکل و اعتماد به خداوند متعال در راستای روزی رسانی به خانواده‌ها در بین دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌ها تأکید کرد و گفت: امیدواریم دانشگاه آزاد در این زمینه ورود جدی و اثرگذار داشته باشد.

وی با بیان اینکه امروز افرادی که یک فرزند دارند، همان مشکلاتی را که خانواده دارای چهار فرزند دارند، بیان کرد: فرهنگ تک فرزندی که در میان خانواده‌ها به راه افتاده، باید اصلاح شود.

یادآور می‌شود محمدرضا دهقانی اشکذری با حکم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد منصوب شده است. پیش از این معصومه طباطبایی ریاست این دانشگاه را بر عهده داشت.

انتهای پیام
captcha