توزیع 4600 بسته معیشتی از محل موقوفات بین نیازمندان یزدی
کد خبر: 3995302
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵

توزیع 4600 بسته معیشتی از محل موقوفات بین نیازمندان یزدی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان يزد از توزیع 4600 بسته معيشتی از محل اجرای نيات موقوفات و در قالب طرح «شميم حسينی» بين نیازمندان يزدی خبر داد.

توزیعبه گزارش ایکنا از یزد، چهاردهمین مرحله رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه، امروز،  همزمان با سراسر کشور و با حضور سیدمحمد رستگاری فرماندار یزد، حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان، محمد شجاعان مدیرکل کمیته امداد استان و حجت‌الاسلام کارگر مدیر حوزه علمیه خواهران استان در امامزاده جعفر محمد(ع) یزد برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد در حاشیه این مراسم به ایکنا گفت: از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا یکی از برنامه‌هایی که در دستور کار مجموعه اوقاف قرار گرفت، بحث کمک مؤمنانه بود که با استفاده از ظرفیت موقوفات، بقاع متبرکه و خیران مرتبط با حوزه وقف پیگیری شد. 

وی ادامه داد: از ابتدای شروع طرح تاکنون بالغ بر 16 میلیارد و 700 میلیون تومان تا پایان سال گذشته و امسال نیز چهار میلیارد و 800 میلیون تومان محل‌های یاد شده کمک شده است.

زارع‌زاده از توزیع 10 هزار بسته معیشتی از ابتدای امسال تاکنون و در چهار مرحله بین نیازمندان خبر داد، طبخ و توزیع غذای گرم، بسته مهر تحصیلی در راستای کمک به دانش آموزان بی بضاعت را از دیگر اقدامات برشمرد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد گفت: در این مرحله نیز همزمان با سراسر استان و در شهرستان‌ها 4600 بسته معیشتی توزیع می‌شود.

محمدحسین کاظمی، رییس اوقاف و امورخیریه شهرستان یزد نیز در این زمینه به ایکنا گفت: مجموعه اوقاف و امورخیریه پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری و از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا که شرایط متفاوتی در سال‌های اخیر را تجربه می‌کنیم، سعی کرده در کنار مردم باشد و آنچه بر عهده این مجموعه قرار دارد به نحو احسن انجام شود.

وی اجرای کمک مؤمنانه در قالب تهیه بسته‌های معیشتی را از جمله طرح‌ها دانست که در طول سال در زمینه کمک به افرادی که در زمینه اقتصادی در شیوع کرونا با مشکل مواجه شده‌اند، صورت گرفته است. 

کاظمی طرح «شمیم حسینی» را از دیگر برنامه‌ها دانست که ویژه ایام محرم اجرایی شد و بیان کرد: با توجه به اینکه نمی‌توان اجرای نیت‌های موقوفات را تعطیل کرد و اکنون به شرایطی که وجود دارد، سبک برگزاری مراسم‌ها و فعالیت‌ها متفاوت شده، لذا بخشی از نیت‌ها با صدور مجوز در قالب بسته‌های معیشتی اجرایی کردیم و هدف این است بدین طریق بار سنگین اقتصادی از دوش مردم برداشته شود.

رییس اوقاف و امورخیریه شهرستان یزد یادآور شد: بسته‌های معیشتی از محل عواید و درآمد موقوفات و همچنین امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان یزد تأمین شده و از طریق مراکز افق امامزادگان توزیع خواهد شد.

انتهای پیام
captcha