آزادی 18 مددجوی جرائم غیر عمد و مالی کرمان در «نذر حریت»
کد خبر: 3996269
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵

آزادی 18 مددجوی جرائم غیر عمد و مالی کرمان در «نذر حریت»

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان با اشاره به آزادی ۱۸ مددجوی جرائم غیرعمد و مالی در استان گفت: کل بدهی آن‌ها بالغ بر 20 میلیارد تومان بود و در قالب جلسات صلح و سازش، 11 میلیارد و 800 میلیون تومان تخفیف گرفته شد و شکات گذشت کردند.

به گزارش ایکنا از کرمان پیش از ظهر امروز پنجشنبه، 18 شهریورماه دومین مرحله از نهضت آزادسازی محکومین جرائم مالی غیر عمد زندان‌های استان کرمان در قالب طرح «نذر حریت، مکتب حاج قاسم در اصناف و بازار» در محل بیت‌الزهرا(س) شهر کرمان و با حضور فرمانده سپاه ثارالله(ع) استان کرمان، مدیرکل دادگستری کرمان و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

حجت‌الله موسوی‌قوام مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان کرمان، در جریان این مراسم بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با همت و حمایت‌های خیران و مجموعه‌های همکار ستاد دیه، زمینه آزادی ۱۰۶ نفر از مددجویان واجد شرایط از زندان‌های استان کرمان فراهم و ۶ میلیارد و ۱۶۱ میلیون تومان برای آزادی این افراد هزینه شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد در مجموع ۹۵ نفر از محل کمک‌های خیران به مبلغ چهار میلیارد تومان آزاد شده‌اند، تاکید کرد: در راستای جلسات صلح و سازش و صحبت با شکات پرونده‌ها، تاکنون ۱۰۰ میلیون تومان تخفیف بدهی شاکیان را داشته‌ایم. بنابر این شاکیان نیز به عنوان خیران ستاد دیه به شمار می‌روند.

موسوی‌قوام طرح با اشاره به اینکه «نذر حریت» از سال گذشته شروع شده است، ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا هزینه نذورات به ستاد دیه هدیه شد. و از ابتدای ماه محرم امسال بیش از 330 میلیون تومان از محل نذورات مردمی کمک شد. که این طرح تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مرحله دوم طرح نذر حریت امروز انجام می‌شود، گفت: امروز 18 نفر از زندانیان مالی جرائم غیرعمد در استان کرمان آزاد می‌شوند که کل بدهی آن‌ها بالغ بر 20 میلیارد تومان بود و در قالب جلسات صلح و سازش، 11 میلیارد و 800 میلیون تومان تخفیف گرفته شد و شکات گذشت کردند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان کرمان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۷۸ مددجوی واجد شرایط در زندان‌های استان کرمان هستند که تمامی آنها بدهکاران مالی هستند و امیدواریم با مشارکت خیران و هیئت‌های مذهبی بتوان زمینه آزادی این افراد را فراهم کرد.

موسوی‌قوام بیان کرد: سال گذشته استان کرمان در پنج مرحله زمینه آزادی ۱۴۰ مددجویان واجد شرایط را در قالب طرح «مکتب حاج قاسم سلیمانی» فراهم کرد و از این جهت کرمان استان برتر کشور در این بخش بوده است.

 

 

انتهای پیام
captcha