برگزاری دوره‌های ضمن خدمت سبک زندگی قرآنی در ادارات چهارمحال‌وبختیاری
کد خبر: 3996591
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲

برگزاری دوره‌های ضمن خدمت سبک زندگی قرآنی در ادارات چهارمحال‌وبختیاری

مدیر آموزش، پژوهش و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به مصوبه تیرماه شورای فرهنگ عمومی استان مبنی بر برگزاری دوره‌های سبک زندگی قرآنی و اسلامی ویژه کارکنان نظام اداری استان، گفت: این دوره‌ها با همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار می‌شوند.

رعنا مقصودی، مدیر آموزش، پژوهش و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به مصوبه تیرماه شورای فرهنگ عمومی استان مبنی بر برگزاری دوره‌های سبک زندگی قرآنی و اسلامی ویژه کارکنان نظام اداری استان، اظهار کرد: این دوره‌ها با همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزار می‌شوند که چند جلسه مشترک میان این دو نهاد در راستای عملیاتی ساختن طرح برگزار شده است.

وی ادامه داد: مقرر شد که دوره‌های سبک زندگی قرآنی و آموزش قرآن برای کارکنان به‌عنوان دوره‌های ضمن خدمت و با اعطای گواهی‌نامه‌های رسمی ارائه شود تا انگیزه لازم در کارکنان برای مشارکت حداکثری ایجاد شود.

مقصودی با تصریح اینکه دوره‌های ضمن خدمت ادارات ابلاغی از سوی سازمان اداری و استخدامی در چهار گروه طبقه‌بندی می‌شوند، افزود: یکی از این گروه‌ها گروه آموزش‌های فرهنگی و عمومی است که ۹۴ عنوان دوره را شامل می‌شود و برای تمامی کارکنان اعم از مدیران و کارمندان و با هر رشته شغلی و میزان تحصیلات برگزار و گواهی‌نامه معتبر اعطا می‌شود. در بدو امر، فهرست این دوره‌ها در اختیار تبلیغات اسلامی قرار گرفت تا دوره‌های مرتبط با علوم و معارف و سبک زندگی قرآنی تفکیک و اعلام شوند تا در ادامه در خصوص نحوه برگزاری دوره‌ها رایزنی شود.

مقصودی با ذکر اینکه پنج دوره از فهرست یاد شده انتخاب شد، بیان کرد: همکاری سازمان مدیریت و تبلیغات اسلامی در دو ساحت برگزاری دوره‌ها و بهره‌گیری از مدرسان دانش‌آموخته علوم و معارف قرآنی خواهد بود که با توجه به دستورالعمل سازمان اداری و استخدامی این مدرسان باید گواهی‌نامه تایید صلاحیت اخذ کنند؛ از زمان شیوع کرونا شرکت مدرسان در فرایند تایید صلاحیت به‌صورت آنلاین و آفلاین در فضای مجازی پیگیری می‌شود که این روند برای تایید صلاحیت اساتید قرآنی معرفی شده از چند روز گذشته آغاز شده و در حال انجام است.

مدیر آموزش، پژوهش و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تصریح کرد: طبق هماهنگی به‌ عمل آمده، مقرر شد مدرسانی که اداره تبلیغات اسلامی به سازمان مدیریت معرفی کرده و در فرایند تایید صلاحیت قرار می‌گیرند و تایید می‌شوند نه‌تنها در دوره‌های پیش‌بینی شده این طرح بلکه در سایر طرح‌های مشابه با موضوع علوم و معارف قرآنی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

مقصودی با تصریح اینکه از پنج دوره انتخابی دو دوره به‌صورت آفلاین و سه دوره آنلاین برگزار می‌شود و پس از اخذ مجوز از شورای فرهنگ عمومی آغاز خواهند شد، افزود: تبلیغات اسلامی عهده‌دار تدوین و تهیه محتوا برای دو دوره آفلاین است که این محتوا در اختیار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قرار خواهد گرفت تا در سامانه ویژه بارگذاری و در اختیار کارکنان دولت قرار گیرد ؛ سه دوره آنلاین نیز شامل تفسیر آیات برگزیده قرآن کریم، دوره تربیت اسلامی با تکیه بر قرآن و احادیث و دوره تربیت فرزند و خانواده متعالی در اسلام می‌باشد.

وی با تأکید بر ضرورت اجرایی شدن این دوره‌ها در تمامی ادارات و با مشارکت حداکثری کارکنان، گفت: برای این منظور تمامی این دوره‌ها به‌صورت مصوبه فرهنگ عمومی استان به ادارات ابلاغ خواهد شد که در اولین جلسه این شورا این مجوز اخذ می‌شود. همچنین پیشنهاد شده است که ادارات موظف به مشارکت درصدی از کارکنان در این دوره‌ها باشند که این حد نصاب باید محقق شود.

انتهای پیام
captcha