استقبال بانوان یزدی از حفظ قرآن
کد خبر: 3997078
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹

استقبال بانوان یزدی از حفظ قرآن

داور صوت و لحن مسابقات قرآن اوقاف در استان یزد با اشاره به حضور پررنگ بانوان در رشته حفظ قرآن کریم، بر تقویت صوت و لحن با برگزاری کلاس‌های آموزشی به‌ویژه در شهرستان‌ها تأکید کرد.

استقبال بانوان یزدی از حفظ قرآن / صوت و لحن تقویت شودمهدیه ناصرپور، یک داور صوت و لحن در استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، پرداختن به این بخش در استان در میان بانوان را مهم و ضروری دانست و اظهار کرد: اکنون باید بیش از پیش بخش صوت و لحن در قاریان، حافظان و مرتلان در بین بانوان مورد توجه قرار گیرد بنابراین باید در قالب برگزاری دوره‌های آموزشی در سطح استان به‌ویژه شهرستان‌ها این موضوع تقویت شود.

وی ادامه داد: در مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن در بخش شهرستان‌ها متأسقانه در زمینه صوت و لحن ضعیف بودند، هر چند به نظر بنده قاریان قرآن با صوت و لحن زیبا در جذب و تشویق افراد بسیار مؤثر هستند لذا باید صوت و لحن در بین بانوان استان بویژه شهرستان‌ها بیشتر مورد توجه بوده و تقویت شود.


بیشتر بخوانید:

دوره آموزشی وقف و ابتدا ویژه قاریان برگزار شود


ناصرپور در خصوص ارزیابی بانوان قرآنی در مرکز استان و شهرستان‌ها گفت: در بخش بانوان تا قبل از کرونا شاهد پیشرفت خوبی بودیم که متأسفانه بیماری کرونا در این زمینه تأثیر منفی را به جا گذاشت و اکنون ضعف در این بخش به شدت احساس می‌شود.

این داور قرآنی افزود: اینکه در دو سال اخیر مشارکت شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآنی کمرنگ شده و یا افراد از حضور در مسابقات انصراف می‌دهند، به دلیل این است که شیوع کرونا کلاس‌ها را به سمت مجازی و آنلاین سوق داد زیرا پیش از این و قبل از برگزاری مسابقات کلاس‌های آموزشی و جلسات آمادگی به‌صورت حضوری برگزار می‌شد و فرد قرآنی در جایگاه شرکت‌کننده خود را آماده می‌کرد و حتی اقشار مختلف نیز از این جلسات بهره‌مند می‌شدند و به نظر بنده همین حضوری بودن جلسات آمادگی مسابقات در افراد انگیزه ایجاد می‌کند.

وی وضعیت بانوان قرآنی استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: فعالیت‌های قرآنی در سطح استان به‌ویژه شهرستان‌ها به خوبی دنبال می‌شود به نحوی که در شهرستان‌ها در بخش حفظ شاهد استقبال بسیاری هستیم، حتی شرایط بحرانی کنونی نیز نتوانسته در این زمینه تأثیرگذار باشد اما برگزاری دوره‌های آموزشی در کنار حفظ برای شهرستان‌ها لازم و ضروری است که امیدواریم مسئولان امر نسبت به این مهم پیگیری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام
captcha