وجود بیش از ۸ هزار موقوفه با کاربری باغی و کشاورزی در گلستان
کد خبر: 3997700
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰

وجود بیش از ۸ هزار موقوفه با کاربری باغی و کشاورزی در گلستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: هشت هزار و ۴۰۰ موقوفه با کاربری باغی و کشاورزی و مشتمل بر ۶ هزار رقبه در گلستان وجود دارد.

ارسالی چهرشنبه//هشت هزار و ۴۰۰ موقوفه با کاربری باغی و کشاورزی در گلستان وجود داردبه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام روح الله سلیمانی‌فرد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان روز گذشته در آئین بهره‌برداری از احیای چاه آب کشاورزی و اراضی موقوفه در آستان امامزاده عبدالله(ع) فندرسک علی آباد کتول در جمع خبرنگاران بیان کرد: اوقاف و امور خیریه در راستای استفاده مردم از موقوفات طرح‌های بسیاری را در دست اقدام دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه در استان هشت هزار و ۴۰۰ موقوفه با کاربری باغی و کشاورزی و مشتمل بر ۶ هزار رقبه وجود دارد، افزود: اجرای طرح‌های کشاورزی و صنایع وابسته مانند کشت چوب، پرورش دام سبک و سنگین، پرورش مرغ و ماکیان در استان برنامه ریزی شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه دوران کم آبی را سپری می‌کنیم و استفاده بهینه از منابع آبی لازم است و بسیاری از قنوات‌ها خشک شده‌اند در این راستا مذاکراتی را اداره آب منطقه‌ای انجام شده که بتوان از تسهیلات آن برای بهره برداری در موقوفات استفاده شود که در این راستا منافع آن به خود مردم برمی‌گردد.    

سلیمانی‌فرد با بیان اینکه در تلاش هستیم تا بتوانیم از کمک‌های دولت در تسهیلات در آبیاری نوین موقوفات استفاده کنیم، تصریح کرد: احیای موقوفات  و بهره‌مندی از آن باعث  رفع مشکلات مادی و معنوی  و رونق بخشیدن به برنامه‌های فرهنگی، قرآنی  در نیت وافقان خواهد شد.

 

 

انتهای پیام
captcha