بانک اطلاعاتی شاعران یزدی رونمایی می‌شود
کد خبر: 3998157
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱

بانک اطلاعاتی شاعران یزدی رونمایی می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان یزد گفت: با توجه به اینکه تاکنون بانک اطلاعاتی شاعران استان تدوین نشده بود لذا چاپ کتاب شاعران استان در دستور کار قرار گرفت و به تدریج در شهرستان‌ها رونمایی می‌شود.

کتب شعرای یزدی چاپ می‌شودمجید جوادیان‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد محمدحسين بهجت تبريزی معروف به شهريار و بزرگداشت روز ملی شعر و ادب فارسی اظهار کرد: شعر عرصه عرض اندام و تجلی قدرت ایرانیان و زیربنای شخصیت فرهنگی و هویتی ما را تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: بسیاری از علوم و اندیشه‌های عرفانی از طریق شعر به نسل‌های بعدی منتقل می‌شود و حتی برخی از اطلاعات مهم تاریخی نیز در این قالب حفظ خواهد شد و این امر جایگاه شعر را در تاریخ ایرانیان نشان می‌دهد.

مدیرکل فرهنگ ‌و ارشاد اسلامی یزد تأثیر بسزای زبان هنر را برای انتقال مفاهیم بویژه آموزه‌های دینی یادآور شد و گفت: متأسفانه اکنون این حس به وجود می‌آید که شعر در لابه‌لای هنرهای دیگر مورد غفلت واقع شده و این موضوع برای جامعه  فرهنگی شایسته نیست.

جوادیان‌زاده با اشاره به اینکه این نهاد برای گرامیداشت شعر و ادب فارسی در قالب هفته برنامه‌هایی را تدارک دیده است بیان کرد: سعی شده برنامه‌ها متناسب با شرایط کرونایی و در شهرستان‌های مختلف اجرایی شود.

وی شهریارخوانی و تبیین شخصیت شهریار، برگزاری مسابقات ادبی، دیدار با شعرا و خانواده شعرای متوفی، رونمایی از کتب شعر شاعران استان، تجلیل از فعالان ادبی استان، محافل مشاعره، رونمایی و اهدای کتاب را از مهمترین این برنامه‌ها عنوان کرد.

جوادیان‌زاده با اشاره به نبود بانک اطلاعاتی شاعران یزد گفت: در همین راستا 11 کتاب شعر مربوط به شاعران هر یک از شهرستان‌های استان به چاپ رسیده که تعدادی در هفته گذشته رونمایی شد و برخی نیز در این هفته انجام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری جشنواره ملی ادبی صابر یزدی به مناسبت روز شعر و ادب فارسی و برای اولین بار در استان خبر داد و گفت: 352 نفر در این جشنواره شرکت کردند که 1200 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و آثار مورد داوری قرار گرفت و ان‌شاءالله از برگزیدگان در اختتامیه جشنواره تجلیل به عمل خواهد آمد.

انتهای پیام
captcha