انتقال خون از همدان به استان‌های نیازمند
کد خبر: 3998554
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱

انتقال خون از همدان به استان‌های نیازمند

مدیرکل انتقال خون استان همدان از انتقال خون به استان‌های نیازمند خبر داد و گفت: از آنجا که همدان از جمله استان‌های مهم کشور در شبکه خون‌رسانی است، بنابراین در شرایط فعلی اقدام به انتقال مازاد این خون‌ها به سایر استان‌های نیازمند کرده‌ایم.

انتقال خون از همدان به استان‌های نیازمند دیگرافشین محمدی، مدیرکل انتقال خون استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان از انتقال خون به سایر استان‌های نیازمند خبر داد و گفت: با توجه به اینکه به‌ اندازه کافی ذخایر خونی در استان داریم و از آنجا که همدان از جمله استان‌های مهم کشور در شبکه خون‌رسانی است، بنابراین در شرایط فعلی اقدام به انتقال مازاد این خون‌ها به سایر استان‌های نیازمند کرده‌ایم.

وی افزود: استان همدان از ابتدای سال جاری تاکنون مازاد خون مورد نیاز همدان را به استان‌های تهران، سیستان‌وبلوچستان و گیلان که درگیر کرونا بوده و نیاز مبرمی به خون و فرآورده‌های خونی داشتند ارسال کرده است.

مدیرکل انتقال خون استان همدان تأکید کرد: گرچه در حال حاضر نیازی به اهدای خون در استان وجود ندارد، اما اگر در کل کشور این نیاز احساس شود از اهداکنندگان مستمر که خون آن‌ها مورد تأیید سازمان است برای اهدای خون دعوت خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: ممکن است پس از طی پیک پنجم کرونا مجدداً نیاز بیمارستان‌ها به خون و فرآورده‌های خونی به جهت افزایش عمل‌های جراحی افزایش یابد که در این صورت اگر نتوانیم نیاز استان را تأمین کنیم؛ قطعاً نسبت به اهداکنندگان مستمر فراخوان خواهیم داد چراکه ضریب سلامت خون این افراد بالاتر است.

محمدی با تأکید بر اینکه کرونا هیچ‌گاه از طریق خون و فرآورده‌های خونی منتقل نمی‌شود، افزود: مردم از حضور در مراکز اهدای خون ترسی نداشته باشند، چراکه کرونا از طریق خون منتقل نمی‌شود. علاوه بر این تمام پروتکل‌های بهداشتی در این مراکز رعایت شده و اجازه ازدحام جمعیت را نمی‌دهیم.

انتهای پیام
captcha