اجرای طرح «طراوات» در مساجد یزد تداوم داشته باشد
کد خبر: 3998678
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱

اجرای طرح «طراوات» در مساجد یزد تداوم داشته باشد

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به اجرای طرح طراوت در مساجد گفت: در صورتی که این طرح تداوم داشته باشد اثربخش خواهد بود اما اگر برای مدتی اجرا و سپس رها شود نه تنها نتیجه‌بخش نیست بلکه آسیب‌زا هم می‌شود.

لزوم تداوم طرح طراوات در مساجد یزدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدصالح جوکار، رئیس مجمع نمایندگان استان یزد، 28 شهریورماه در دیدار با مدیران ستاد کانون‌های مساجد استان یزد با اشاره به ضرورت توجه هرچه بیشتر به ترویج مسائل دینی و فرهنگی در جامعه و بویژه در میان جوانان اظهار کرد: کانون‌های مساجد نقش بسیار مهمی در این حوزه برعهده دارند.

وی به طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در طول سال اجرایی می‌کند گفت: این اقدامات ضروری است و باید همچنان تداوم داشته باشد اما اصل کار باید به صورت بنیادین توسط آموزش و پرورش انجام شود.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش و پرورش باید برای دانش‌آموزان برنامه‌های مهارت‌آموزی ویژه‌ای داشته باشد تصریح کرد: بخشی از دانش‌آموزانی که دیپلم دریافت می‌کنند، وارد دانشگاه می‌شوند ولی بخش دیگر به اجتماع ورود پیدا می‌کنند و باید مهارت و حرفه‌ای داشته باشد که وقتی به جامعه وارد می‌شود سرگردان و بیکار نباشد.

جوکار با تأکید بر اینکه سیستم آموزشی در کشور ما باید رویکرد خود را تغییر دهد و به سمت مهارت‌افزایی دانش‌آموزان حرکت کند افزود: این موضوع در مورد سطوح مختلف دانشگاهی ما هم صدق می‌کند و نباید دانشجویی که از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شود بیکار باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد ادامه داد: اکنون این مشکل رخ داده و آمارها به خوبی نشان می‌دهد که بخش اصلی بیکاران در استان یزد را فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند.

وی به طرح طراوت کانون‌های مساجد اشاره کرد و افزود: این طرح اگر به صورت دائم انجام شود خوب و اثر بخش است اما اگر بخواهیم یک سال اجرا کنیم و سپس رها شود نه تنها خوب نیست بلکه آسیب‌زا هم می‌شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این طرح می‌تواند اقدام به کادرسازی کرده و مدیرانی توانمند، کاردان و متعهد تربیت کند افزود: در این زمینه بحث استعدادیابی از اهمیت بسیار بالایی برخودار است.

حجت‌الاسلام مظفر سالاری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد نیز در این نشست گفت: ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد در سطح کشور دارای 26 هزار کانون فرهنگی هنری هستند که از این تعداد 850 کانون در استان یزد فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح استانی طراوت در 30 مسجد استان افزود: این طرح به میزبانی مساجد محلات و از غدیر تا غدیر به مدت یک سال اجرایی می‌شود و تاکنون خانواده‌ها استقبال خوبی از این طرح داشته‌اند به نحوی که بیش از 1200 نفر در این طرح ثبت‌نام کرده و در کلاس‌ها شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha