کرونا باعث عقب‌گرد فعالیت‌های قرآنی استان یزد شد
کد خبر: 3999565
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۸

کرونا باعث عقب‌گرد فعالیت‌های قرآنی استان یزد شد

رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: علی‌رغم اینکه استان یزد دارای چهره‌های جهانی و ملی در زمینه قرآنی است اما متأسفانه معضل کرونا طی دو سال گذشته باعث عقب‌ماندگی زیادی در فعالیت‌های قرآنی این استان شده و همت فعالان این بخش احساس می‌شود.

کرونا باعث عقب ماندگی جامعه قرآنی استان یزد شده استبه گزارش ایکنا از یزد، مهدی قره‌شیخلو، رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، شب گذشته، 31 شهریورماه در ارتباطی مجازی، در اولین نشست تخصصی قاریان و حافظان استان  یزد اظهار کرد: در دو سال کرونا فعالیت‌های قرآنی در برخی از نقاط کشور با رکود مواجه شد و ارگان‌های دولتی نیز آن گونه که باید حمایت لازم را نداشتند، لذا با کمبودهایی در این زمینه مواجه هستیم. 

وی ادامه داد: به عنوان مثال در چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امورخیریه در سطح استان یزد و در بخش بانوان فقط یک نفر و در حفظ 20 جز توانست به مسابقات کشوری راه پیدا کند.

رییس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور گفت: این نشان‌دهنده عقب ماندگی استان یزد در طی این سال‌ها است و همت اساتید و مربیان را می‌طلبد تا این نقیصه جبران شود و در حوزه آقایان نیز وضعیت تقریباً به همین گونه است و این زیبنده استان یزد نیست. 

قره‌شیخلو افزود: نباید فعالیت‌های قرآنی به سازمان و اداره‌ای متکی باشد زیرا که فعالیت‌های قرآنی دلی است و علاقه‌مند می‌خواهد و همان گونه که برای نخبگانی مثل شهید حاج حسن دانش بدون هیچ گونه امکاناتی زحمت کشیده و جهانی شد اکنون نیز همه شما باید دست به دست یکدیگر داده و موضوع قرآن، هنر تلاوت، فرهنگ حفظ قرآن و توسعه منابع قرآنی روز به روز گسترش یابد. 

وی ادامه داد: برگزاری چنین نشست‌هایی که همه فعالان قرآنی در کنار یکدیگر نشسته و از تجربیات هم استفاده می‌کنند، فواید بسیار زیادی دارد و همه از احوالات و نظرات یکدیگر بهره‌مند می‌شوند.

رئیس مرکز قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: این‌گونه نشست‌ها برای ارتقای کیفیت برنامه‌ها و فعالیت‌ها و دوره‌های آموزشی بسیار اثرگذار است و خوشبختانه استان یزد در حوزه قرآن همواره حرف‌های زیادی برای گفتن در کشور داشته و لذا امیدواریم این افتخارات همواره تکرار شود و شاهد پرروش نخبگان قرآنی دیگری هم در استان باشیم.

انتهای پیام
captcha