روح انسانی نوجوانان و جوانان خود را فدای نظام آموزش غربی نکنیم
کد خبر: 3999639
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان:

روح انسانی نوجوانان و جوانان خود را فدای نظام آموزش غربی نکنیم

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان با تأکید براینکه روح انسانی نوجوانان و جوانان خود را فدای نظام آموزش غربی نکنیم، گفت: متأسفانه در سال‌های گذشته مفاهیم مقدسی همچون جهاد، ایثار و شهادت و معرفی الگوهای دفاع مقدس و مدافعان حرم تحت لوای سند آموزشی غربی واقع شده و نگرش‌های غالب ما در سیستم آموزشی و متون درسی مورد غفلت واقع شده است.

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: تقارن هفته دفاع مقدس و آغاز سال آموزشی جدید امری مبارک است از آن جهت که رویکرد تربیتی نسبت به جنگ و بیان آموزه‌های دفاع مقدس برای دانش‌آموزان و دانشجویان ثمرات ارزشمندی دارد.

وی با اشاره به اینکه این تقارن رشد فضای فضایل اخلاقی و کمالات انسانی را در بر دارد، افزود: این امر زمینه‌ساز حفظ تاریخ معنوی دفاع مقدس می‌شود، چراکه جنگ ما تنها در بُعد نظامی نبود بلکه مملو از معنویت و پشتکار مردان و زنانی بود که علی‌رغم تمام کمبودها و ضعف بنیه نظامی، با سلاح ایمان به پیروزی رسیدند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: تقارن هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی فرصتی است که دو مقوله آموزش‌ و‌ پرورش را با هم هم‌ساز کرده تا در سایه این نگرش، مردان و زنانی رشد کنند که در آینده جامعه را به نحو مطلوبی اداره کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه در سال‌های گذشته مفاهیم مقدسی همچون جهاد، ایثار و شهادت و معرفی الگوهای دفاع مقدس و مدافعان حرم تحت لوای سند آموزشی غربی مانند ۲۰۳۰ واقع شده و نگرش‌های غالب ما در سیستم آموزشی و متون درسی مورد غفلت واقع شده است.

حجت‌الاسلام سادات در پایان با تأکید بر اینکه روح انسانی نوجوانان و جوانان خود را فدای نظام آموزش غربی نکنیم، یادآور شد: این رویه روح انسانی فرزندان این مرز و بوم را فدای الگوی آموزشی نظام‌های سکولاریستی با تفکر اومانیسم می‌کند که امیدواریم با رویکرد جدید دولت انقلابی برخی از این نابسامانی‌ها جبران شود.

انتهای پیام
captcha