تحصیل ۴۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس شاهد کشور
کد خبر: 4000161
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
محمدرضا رزاقی خبر داد:

تحصیل ۴۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس شاهد کشور

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس شاهد در سراسر کشور در حال تحصیل هستند، افزود: در کشور ۱۳۵۰ مدرسه شاهد در مقطه ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم وجود دارد.

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، محمدرضا رزاقی، مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش سوم مهرماه در آئین نمادین بازگشایی مدارس در آموزشگاه شبانه‌روزی عشایری روستای دوپلان در منطقه محروم مشایخ با اشاره به فرارسیدن ایام اربعین حسینی و تقارن آن با بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: مدارس کشور باید به سمت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حرکت کنند و مدارس شاهد نیز باید در این امر پیشتاز باشند.

رزاقی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰۰ هزار دانش‌آموز در مدارس شاهد در سراسر کشور در حال تحصیل هستند، افزود: در کشور ۱۳۵۰ مدرسه شاهد در مقطه ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم وجود دارد که این تعداد در این مدارس در سال تحصیلی جاری مشغول به تحصیل خواهند شد.

وی با اشاره به فداکاری دانش‌آموز علی لندی، توضیح داد: در طول دوران هشت سال دفاع مقدس نیز شاهد فداکاری و ایثار دانش‌آموزان بودیم، قطعا مسائلی مانند آگاهی، ایمان و تجلی عمل فداکاری و ایثار دانش‌آموزانی مانند علی لندی و شهید حسین فهمیده را قابل رویت می‌کند.

رزاقی با اشاره به بازگشایی مدارس همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، یادآور شد: بازگشایی مدارس آغاز جریان یادگیری است، رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس نیز همانند قیام امام حسین(ع) عمل کردند و روش و سیره ایشان را الگو قرار دادند.

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در ایام شیوع کرونا تعلیم و تربیت در مدارس تعطیل نشد، خاطرنشان کرد: امیدواریم شرایط برای آموزش به شیوه حضوری در مدارس فراهم شود.

انتهای پیام
captcha