هنرستانی در یزد به نام «علی لندی» نامگذاری شد
کد خبر: 4000479
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸

هنرستانی در یزد به نام «علی لندی» نامگذاری شد

هنرستان جدیدالتأسیس فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش ناحیه ۲ یزد با دستور مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد به نام شهید نوجوان «علی لندی» نامگذاری شد.

هنرستان IT یزد به نام «علی لندی» نامگذاری شدبه گزارش ایکنا از یزد، در پی درگذشت شهادت‌گونه نوجوان ایذه‌ای، علی لندی که در حادثه آتش‌سوزی با از خودگذشتگی و ایثار به نجات جان همنوعان خود پرداخت و به لقاءالله پیوست، محسن موحدی‌فرد، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با صدور پیامی، دستور نامگذاری هنرستان جدیدالتأسیس فناوری اطلاعات ناحیه دو یزد به نام شهید نوجوان «علی لندی» را صادر کرد.

وی در این پیام آورده است:

«بار دیگر جلوه‌هایی از ایثار و فداکاری و غرور ملی ایرانیان نمایان و دلاورمردی 13 ساله از نسل جدید انقلاب و میهن اسلامی ایران الگویی شاخص برای جوانان و نوجوانان شد.

نوجوان ایرانی درس شجاعت و فداکاری و غرور و اقتدار را در عرصه‌های ایثار و از خودگذشتگی به جهانیان آموخت و نشان داد روح شجاعت و پیشتازی در خطرپذیری‌های شکوهمند در جامعه ایمانی و اسلامی ایران همچنان جاری و حیات‌بخش است.

ایثار و فداکاری این نوجوان دلیر برای نجات هموطنان عزیز خود، یادآور جاودانگی حماسه هزاران شهید افتخارآمیز میهن اسلامی‌مان از جمله محمدحسین فهمیده و بهنام محمدی‌ها در دوران دفاع مقدس است. تمام کشور در سوگ او عزادار شد و این قهرمان کوچک، به‌ عنوان سرمشقی در بین هم‌سالانش مطرح شد و راهش همچون الگویی ماندگار بر تارک تاریخ پر افتخار ایران درخشید.

فرهنگیان و دانش‌آموزان استان دارالعباده و دارالعلم یزد مفتخر هستند در آستانه سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، مدرسه‌ای به نام و یاد این قهرمان شهید نامگذاری کنند و هنرستان IT استان یزد که آماده افتتاح و بازگشایی است، به نام شهید نوجوان «علی لندی» نامگذاری شد. باشد که نام و یاد او در دفتر خاطرات این مرز و بوم زنده و جاودان گردد.»

یادآور می‌شود علی لندی، نوجوان 13 ساله در ایذه، استان خوزستان، بعد از اینکه خانه همسایه آتش گرفت برای نجات جان دو زن سالخوره به خانه آتش گرفته می‌رود و موفق می‌شود آن‌ها را از آتش بیرون بکشد، اما خودش به شدت دچار سوختگی شد و روز دوم مهرماه جان به جان آفرین تسلیم کرد».

انتهای پیام
captcha