نرم‌افزار آتش‌نشان در یزد را‌ه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 4000557
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴

نرم‌افزار آتش‌نشان در یزد را‌ه‌اندازی می‌شود

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد از راه‌اندازی نر‌افزار آتش‌نشان به منظور تسهیل در اعلام دقیق موقعیت و نوع حریق از سوی شهروندان یزدی خبر داد.

نرم‌افزار آتش‌نشان در یزد را‌ه‌اندازی می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، سید محمد میرجلیلی، رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد، 4 مهرماه در جمع خبرنگاران از ترسیم چشم‌انداز ده ساله این سازمان خبر داد و اظهار کرد: در این راستا راهبردهایی برای اجرای موفق در نظر گرفته شده که کاهش زمان رسیدن به محل وقوع حادثه از آن جمله است.
 
وی از راه‌اندازی اپلیکیشن آتش‌نشان خبر داد و گفت: این نرم افزار برای تسهیل در اعلام دقیق موقعیت و نوع حریق از سوی شهروندان ایجاد خواهد شد. اکنون میانگین زمان رسیدن آتش نشانان به مکان حادثه در محل حریق منازل چهار دقیقه و ۱۰ ثانیه و در حریق اماکن تجاری سه دقیقه و ۴۰ ثانیه است که امیدواریم با این سامانه کاهش 30 ثانیه‌ای را شاهد باشیم.
 
رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد، هماهنگی با سازمان فاوا شهرداری جهت اجرای سیستم حمل و نقل هوشمند به منظور سبز شدن چراغ‌های راهنمایی در زمان عبور ماشین‌های آتش نشانی را از دیگر اقدامات برشمرد.
 
میرجلیلی با اشاره به ارتقای مهارت‌های نیروهای آتش‌نشانی گفت: در همین راستا علاوه بر آموزش مداوم پرسنل که اخیراً با اعزام 10 نفر از یزد به دوره‌های آموزشی بین‌المللی امداد و نجات در تهران دنبال شد، تنها از مهرماه ۹۸ تاکنون بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان تجهیزات و ماشین‌آلات برای ایستگاه‌های آتش نشانی یزد خریداری شده و امسال نیز انعقاد خرید چهار میلیارد تومان تجهیزات را در دست اقدام داریم.
 
وی کاهش حوادث پرسنلی را سومین راهبرد چشم انداز ده ساله سازمان دانست که ایمن‌سازی پارک‌ها، سیستم اطفای حریق بازار سنتی یزد و بهسازی میدان عملیات آتش‌نشانی شهر از جمله اقدامات در این زمینه است و همچنین کاهش حوادث و حریق را به عنوان چهارمین راهبرد برشمرد.
 
میرجلیلی با اشاره به آمار شش ماهه ابتدایی امسال از وقوع 1037 مورد حادثه خبر داد و بیان کرد: از این تعداد 510 مورد به دام انداختن حیوانات موذی، 155مورد حبس شدن انسان‌ها، 75 مورد آسانسور، 73 مورد واژگونی خودرو، 22 مورد گیر افتادن اعضای بدن، 41 مورد گیر کردن انگشتر، 14 مورد نشت گاز، 8 مورد ریزش چاه بوده است.
 
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد گفت: همچنین 818 مورد آتش سوزی داشتیم که 235 مورد آن سهل انگاری، 153 مورد انتقام جویی، 150 مورد پاکسازی محیط بوده است.
 
وی در پاسخ به سوال ایکنا در زمینه ایمنی حسینیه‌ها و تکایا و محل برگزاری مراسم‌های ماه محرم و صفر گفت: با توجه به اینکه امسال نیز با شیوع کرونا مواجه بودیم لذا برنامه‌های عزاداری با مجوز ستاد کرونا و در فضای باز برگزار شد اما در عین حال آموزش‌های لازم به مسئولان هیئات مذهبی استان داده شد.
 
میرجلیلی بیان کرد: با توجه به هشدارهای لازمی که قبل از محرم ارائه شده بود اما متأسفانه باز شاهد یک مورد حریق در آشپزخانه یکی از حسینیه‌ها بودیم که خوشبختانه تلفاتی وجود نداشت.
 
انتهای پیام
captcha