کمک به نیازمندان وظیفه‌ای دینی و انسانی است
کد خبر: 4001300
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳

کمک به نیازمندان وظیفه‌ای دینی و انسانی است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: کمک به فقرا و نیازمندان یک وظیفه دینی و انسانی است و همه افراد در حد توان خود باید جهت رفع مشکلات و گرفتاری‌های نیازمندان تلاش کنند.

کمک به نیازمندان یک وظیفه دینی و انسانی استبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، امروز، 7 مهرماه در آیین نمادین شور عاطفه‌ها در دبیرستان دخترانه شاهد شهید حیدری اظهار کرد: با توجه به ایام کرونا و وضعیت بد اقتصادی عده‌ای از مردم دچار مشکلات مادی و آسیب‌های جدی شده‌اند و امروز بیش از هر زمانی نیاز است به فکر هم نوعان خود باشیم و به کمک و یاری آن‌ها بشتابیم.

وی افزود: کمک به فقرا و نیازمندان یک وظیفه دینی و انسانی است و همه افراد در حد توان خود باید جهت رفع مشکلات و گرفتاری‌های نیازمندان تلاش کنند و بدانند که صدقه قبل از آن که به دست نیازمند برسد در دستان خدا قرار گرفته و اجر و پاداش آن با خداوند متعال است.

امام جمعه یزد به داستان‌هایی از بزرگان در مورد کمک به نیازمندان اشاره کرد و گفت: همانطور که در سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) و علما و بزرگان مشاهده می‌کنیم آن بزرگواران توجه ویژه‌ای به مساکین و نیازمندان داشتند و لذا بعد از شهادت امام سجاد(ع) بر روی دوش حضرت، آثار پینه‌هایی را مشاهده کردند از امام باقر(ع) در مورد آن سوال کردند، آقا فرمودند این‌ها آثار کوله بارهایی است که پدرم هر شب به دوش می‌گرفت و برای فقرا و ایتام غذا می‌برد.

وی بیان کرد: با توجه به شروع سال تحصیلی جدید به طور ویژه باید به یاد دانش آموزان بی‌بضاعت باشیم و خیران عزیز همانند گذشته کمک‌های خود را از ایشان دریغ نکنند.

محمد شجاعان، مدیرکل کمیته امداد استان یزد نیز در این مراسم با تشکر از دانش‌آموزانی که به فکر هم نوعان و دانش آموزان بی‌بضاعت هستند، گفت: امسال از آغاز شور عاطفه‌ها در استان یزد با کمک‌های اهدایی مردم نیکوکار و خداجوی استان خوشبختانه تاکنون هفت هزار بسته تحصیلی برای هفت هزار دانش‌آموز نیازمند و بی‌بضاعت تحت حمایت کمیته امداد تهیه و توزیع ‌شده است، حدود سه هزار بسته نیز در حال آماده‌سازی و تهیه برای دیگر دانش آموزان نیازمند است.

شجاعان یادآور شد: حدود دو هزار دانش‌آموز بی‌بضاعت فاقد تبلت آموزشی هستند و با کمک‌هایی که دریافت می‌شود در کنار نوشت‌افزار تحصیلی، تبلت نیز تهیه و در اختیار دانش آموزان مستحق قرار داده می‌شود.

انتهای پیام
captcha