استاندار یزد بر مسائل فرهنگی اهتمام ویژه داشته باشد
کد خبر: 4001357
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰
امام جمعه یزد تأکید کرد؛

استاندار یزد بر مسائل فرهنگی اهتمام ویژه داشته باشد

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه در سطح کلان هر کجا در زمینه بودجه و اعتبارات کمبودی احساس شود، از اعتبارات فرهنگی کاسته می‌شود، بر اهتمام استاندار یزد به مسائل فرهنگی تأکید کرد.

استاندار جدید بر مسائل فرهنگی اهتمام ویژه داشته باشد

به گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، امروز، 8 مهرماه در مراسم تکریم و معارفه استاندار یزد با حضور احمد وحیدی وزیر کشور اظهار کرد: پایه و اساس اسلام، انقلاب و حرکت امام خمینی(ره) این بود که حرکت برای خدا و در مسیر الهی باشد.

وی ادامه داد: در نظام اسلامی همه حرکات بر مبنای حاکمیت الهی و خدمت به مردم انجام می‌شود و حرکت مسئولان در این نظام باید در مسیر انبیا و خدمت به خلق با هدف رضایت خداوند متعال باشد لذا حرکت افرادی که برای رضای خدا فعالیت می‌کنند به ارزش‌های انسانی توجه ویژه داشته و با این حرکت انسان‌ها را به سمت فطرت الهی هدایت می‌کنند.

امام جمعه یزد با تقدیر از فعالیت‌های طالبی استاندار سابق یزد گفت: استاندار جدید باید مشورت و همت بلند را در اولویت اجرایی خود قرار دهد و با اشخاص کاردان و بدون غرض به مشورت پرداخته و در این مسیر از ظرفیت اتاق‌های فکر بهره‌مند شود.

ناصری بر استفاده از نخبگان بومی و متعهد تأکید کرد و گفت: مسئولان باید در مسیر پیشرفت تلاش کنند زیرا که توقف در نظام اسلامی به هیچ عنوان جایز نیست و اگر می‌دانیم اقدامی صحیح است، باید برای توسعه و پیشرفت از آن بهره لازم را داشته باشیم.

امام جمعه یزد ضعف رأی را از مسائلی دانست که مدیران را به عقب رانده و کارآمدی آنها را زیرسوال می‌برد، بر نظم در برنامه‌ریزی‌ها تأکید کرد.

ناصری با اشاره به اینکه مسائل فرهنگی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است بیان کرد: متأسفانه در مسائل مدیریتی و بودجه‌ هر کجا کمبود و یا مشکلی احساس شود، از اعتبارات فرهنگی کاسته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه استاندار جدید یزد باید نسبت به مسائل فرهنگی بیش از پیش اهتمام ویژه داشته باشد و این مهم را تقویت کند گفت: توجه به مسائل فرهنگی در حقیقت تقویت زیرساخت‌ توسعه‌ای همه جانبه است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد بر وجود بانک اطلاعاتی دقیق از ظرفیت‌های نیروی انسانی در کشور تأکید و تصریح کرد: متأسفانه علی رغم حضور نخبگان زیادی در حوزه‌های مختلف در سطح کشور، نسبت به آنها شناخت کافی وجود ندارد و در صورت وجود بانک اطلاعاتی قوی می‌توان از ظرفیت نخبگان در حوزه‌های مختلف بهره‌مند شد.

انتهای پیام
captcha