برنامه‌های دهه وقف در یزد تشریح شد
کد خبر: 4002048
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹

برنامه‌های دهه وقف در یزد تشریح شد

مديركل اوقاف و امور خيريه استان يزد با اشاره به اینکه دهه وقف فرصتی برای معرفی آثار و برکات وقف به جامعه است، برنامه‌های این دهه را تشریح کرد.

برنامه‌های دهه وقف در یزد تشریح شدحجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده، مديركل اوقاف و امور خيريه استان يزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به آغاز دهه وقف اظهار کرد: دهه وقف همزمان با سالروز رحلت پیامبر آغاز می‌شود و به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت که این دهه فرصتی برای معرفی آثار و برکات وقف به جامعه است.

وی ادامه داد: آغاز برنامه‌های دهه وقف از 27 صفر آغاز و تا 6 ربیع‌الاول ادامه دارد كه به مناسبت رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع)، شهادت امام رضا (ع) برنامه‌های عزاداری و سوگواری این ایام همراه با اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش در بقاع شاخص استان اجرایی می‌شود.

زارع‌زاده ضمن تأکید بر تعامل با سایر نهادها برای برگزاری برنامه‌های دهه وقف افزود: باید فعالیت‌های اوقاف و کارکردها و آثار و برکات وقف را به جامعه معرفی کنیم و بهترین تبلیغ برای سنت حسنه وقف اجرای امینانه نیات واقفان خیر اندیش، معرفی وقف‌های احیا شده و تلاش هرچه بیشتر در جهت احیا رقبات وقفی است .

وی برنامه‌های تبلیغات و اطلاع رسانی، تجليل از ياوران وقف و همچنين ديدار با مسئولان استان را به عنوان اركان مهم دهه وقف اشاره کرد و افزود: نشست با اصناف مختلف و شخصيت‌های تأثيرگذار در جامعه جهت بالا بردن سطح اعتماد عمومی به نهاد وقف را افزایش خواهد داد.

مديركل اوقاف و امور خيريه استان یزد نيز به روزشمار دهه وقف سال جاری که از روز دوشنبه 12 مهر ماه آغاز می‌شود، اشاره كرد و گفت: روز دوشنبه، 12 مهر ماه همزمان با روز وقف به نام «وقف، رسانه»، سه‌شنبه 13 مهر همزمان با شهادت امام حسن (ع) و پیامبر اکرم (ص) به نام «نقش وقف در ترویج فرهنگ قرآن و عترت و مهدويت»، روز  چهارشنبه 14 مهرماه به نام «وقف، خدمات فرهنگی و اجتماعی به جامعه» نامگذاری شده است.

زارع‌زاده نامگذاری روزهای پنج‌شنبه، جمعه، شنبه به ترتیب 15، 16 و 17 مهرماه را به نام «وقف، بقاع متبركه، ترويج فرهنگ زيارت»، «وقف، كاهش آسيب‌های اجتماعی» و «نقش وقف در توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی و کارکرد وقف در اقتصاد پایدار و جهش تولید» اعلام کرد.

وی تصریح کرد: روز يكشنبه، 18 مهرماه به نام «وقف، توسعه آموزش و پژوهش و حمايت از نخبگان و شركت‌های دانش بنيان»، دوشنبه 19 مهرماه به نام «وقف، سلامت و بهداشت جامعه»، سه شنبه 20 مهرماه به نام «وقف، اشتغال و توليد» و چهارشنبه 21 مهر ماه به نام «وقف جمعی و توسعه مشاركت‌های اجتماعی» نامگذاری شده است.

انتهای پیام
captcha