سالن دانشکده علی‌ بن ‌ابیطالب یزد با نام شهید همتی مزین شد
کد خبر: 4002338
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲

سالن دانشکده علی‌ بن ‌ابیطالب یزد با نام شهید همتی مزین شد

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد گفت: سالن آمفی تئاتر دانشکده پزشکی علی ابن ابیطالب(ع) این دانشگاه به نام شهید حسین همتی نامگذاری شد.

سالن آمفی تئاتر دانشکده پزشکی علی ابن ابیطالب یزد به نام شهید همتی مزین شدبه گزارش ایکنا از یزد،  به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه آزاد، احمد عبدالحسینی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد اظهار کرد: در راستای زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا سالن آمفی تئاتر دانشکده پزشکی علی ابن ابیطالب(ع) دانشگاه آزاد اسلامی یزد به نام شهید حسین همتی نامگذاری شد.

وی ادامه داد: شهيد حسين همتی دانشجوی خوش‌روی رشته پزشكی دانشگاه آزاد اسلامی يزد كه با تحصيل در رشته پزشكی پيمان بسته بود تا به بندگان خدا ياری دهد و پس از احساس تكليف شرعی به جبهه‌های حق عليه باطل شتافت و در سال 65 در منطقه فكه به لقای دوست شتافت.

عبدالحسینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شهادت، اوج تعالی انسان است چرا که در فرهنگ اسلام ارزشمندترین و گرانبهاترین حرکت، شهادت است.

وی تصریح کرد: شهید کسی است که با نثار جان خود، درخت اسلام را آبیاری کرده و فساد را ریشه‌کن می‌کند، شهیدان، مقاومت و پویایی جامعه را تضمین می‌کنند و به جامعه ظرفیت روحی می‌بخشند و ضعف و سستی را از بین می‌برند. اگر خون شهیدان نبود که شجره طیبه رسالت را سیراب کند از اسلام و مکتب توحید بخش الهی اثری نبود.

عبدالحسینی اظهار کرد: امروز زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و حفظ حرمت و جایگاه خانواده‌های معظم آنها برای تداوم انقلاب اسلامی و عزت و عظمت نظام اسلامی ایران و ایرانیان لازم و ضروری است از این رو برگزاری یادواره شهدا نقش مؤثری در روشنگری، بصیرت و دشمن‌شناسی جامعه دارد و زمینه آشنایی جوانان و نسل جوان را با افکار شهدا و اهداف آنها فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش شود تبیین مشی و سبک زندگی شهدا در دستور کار قرار گیرد تا به موفقیت دست پیدا کنیم، با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه یادآور شد: فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی که در آن زمان بین مردم حاکم بود باید همانند گذشته بیش از پیش در جامعه ترویج یابد و باید از تجربیات به دست آمده از دوران هشت سال دفاع مقدس درس گرفته و در زندگانی اجتماعی و کسب مدارج و دستاوردهای جدید علمی بکار گیریم.

انتهای پیام
captcha