عقب‌ماندگی‌های حوزه فرهنگ جبران شود
کد خبر: 4003173
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰

عقب‌ماندگی‌های حوزه فرهنگ جبران شود

امام‌جمعه یزد با اشاره به اینکه متأسفانه شیوع کرونا به مسائل فرهنگی جامعه لطمه زد و دشمن از خلأ موجود استفاده کرد، از دولت خواست تا عقب‌ماندگی‌های حوزه فرهنگی طی سال‌های گذشته را جبران کند.

عقب‌ماندگی‌های حوزه فرهنگ جبران شودبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، امام‌جمعه یزد، امروز، 16 مهرماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به سالروز هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه، بیان کرد: این اتفاق یک حرکت بزرگ است که خداوند متعال در مورد آن آیه نازل کرده زیرا عده‌ای هستند که جان خود را فدا می‌کنند تا اسلام و پیامبر(ص) پایدار باشد و رضایت خدا نیز تأمین شود.

ناصری یادآور شد: وقتی قبایل بزرگ قریش دست به هر کاری زدند اما پیامبر(ص) دست از تبلیغ دین اسلام بر نداشت، دست به توطئه زدند و از هر قبیله چند نفر را انتخاب کردند که پیامبر را به قتل برسانند تا قتل به گردن یک نفر نیفتد اما خدا پیامبر را از این توطئه آگاه کرد و حضرت علی(ع) در بستر پیامبر خوابید.

امام‌جمعه یزد با اشاره به اینکه روایت‌های مختلفی در تاریخ در مورد برخورد نمایندگان قبایل با حضرت علی(ع) ذکر شده است، بیان کرد: حضرت علی(ع) جان خود را در معرض خطر قرار داد و این فداکاری امیرالمؤمنین(ع) در تاریخ تاریخ ثبت شد.

وی با اشاره به معجزه الهی در مورد تنیدن تار عنکبوت در غاری که پیامبر در آن مخفی شده بود، افزود: آنچه در این واقعه مهم تاریخی حائز اهمیت است، فداکاری حضرت علی(ع) است.

ناصری همچنین با اشاره به هفته نیروی انتظامی بیان کرد: نیروهای انتظامی ما جدی و دلسوز در حال خدمت‌رسانی به مردم و تأمین امنیت جامعه هستند و آنها راه و مسیر خود را انتخاب کرده‌اند و از خطرات آن آگاه هستند اما باز هم در مسیر خدمت به مردم و شهادت، دفاع از اسلام و قرآن قدم برداشته‌اند و برای رضای خدا، مرزها را حفظ و در شهرها امنیت ایجاد می‌کنند.

امام‌جمعه یزد با اشاره به یکی از سخنرانی‌های مقام معظم رهبری در مورد امنیت دریایی که برای دانشجویان دانشگاه افسری مطرح کردند، افزود: امنیت کشور ما عاریه‌ای نیست و این کشور امروز امنیت ذاتی پیدا کرده‌اند. امنیت کشور ما همانند سایر کشورها نیست که چشم به ابرقدرت‌ها دارند تا برای آنها امنیت تأمین کنند و به همین دلیل است که این کشورها مزدور و جیره‌خوار می‌شوند. به برکت نیروهای نظامی، بسیج و .. امنیت ما ذاتی است و حضور نظامی ایران در اقصی نقاط کشور وجود دارد.

امام‌جمعه یزد با اشاره به مسائل فرهنگی بیان کرد: در مسائل فرهنگی چندین سال عقب هستیم و متأسفانه شیوع کرونا نیز به مسائل فرهنگی جامعه لطمه زد و دشمن از خلأ موجود استفاده کرد و فضای مجازی را وارد زندگی و سنت‌ها کردند و افرادی هم سوء‌استفاده کرده و سنت‌های الهی را خدشه‌دار کرده‌اند و زندگی‌ها را تحت تأثیر قرار داده‌اند.

ناصری در پایان اظهار کرد: دولت و مسئولان ما در ارتباط با مسائل فرهنگی اهتمام داشته باشند همانطور که رهبری نیز در انتخاب رئیس سازمان صدا و سیما سفارش‌هایی در این زمینه کردند و تلاش کنند این سفارش‌ها را در همه امور فرهنگی ملاک عمل قرار دهند.

انتهای پیام
captcha