پویش «قدم قدم تا آزادی» 14 محکوم مالی یزدی را آزاد کرد
کد خبر: 4003556
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱

پویش «قدم قدم تا آزادی» 14 محکوم مالی یزدی را آزاد کرد

رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان یزد از آزادی 14 محکوم مالی جرائم غیرعمد با اجرای پویش «قدم قدم تا آزادی» در ماه صفر خبر داد.

پویش «قدم قدم تا آزادی» 14 محکوم مالی یزدی را آزاد کردبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی ستاد دیه، غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد از آزادی 14 محکوم مالی در ماه صفر با اجرای پویش «قدم قدم تا آزادی» خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد دو مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات‌البین توسط مددکاران این ستاد و 12 مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک‌های خیران و نیکوکاران نوع‌دوست و تسهیلات بانک‌های عامل از زندان آزاد شدند.

وی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان افزود: همچنین از این تعداد 9 مددجو محکوم مالی، دو مددجو محکوم مهریه، دو مددجو محکوم دیه حادثه کار و یک مددجو محکوم پرداخت به نفقه بودند.

رئیس کل دادگستری استان یزد اضافه کرد: بدهی این مددجویان 30 میلیارد و 826 میلیون ریال بود که 22 میلیارد و 528 میلیون ریال توسط اعضا کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت‌مندانه اخذ شده و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیران و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک‌های عامل مبلغ هشت میلیارد و 298  میلیون ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این 14 نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

وی با تقدیر از برنامه ریزی‌های مناسب ستاد دیه استان در ایام محرم و صفر تصریح کرد: در سال جاری ستاد دیه استان یزد در ایام محرم و صفر به برگزاری دو پویش اقدام کرد تا در کنار فرهنگسازی در زمینه جلوگیری از ورود افراد به زندان اقدام به جذب کمک‌های خیرین نیز کند که در ایام محرم با اجرای پویش «هر هیئت آزادی یک زندانی» با جذب مبلغ پنج میلیارد و 566 میلیون ریال آزادی 13 محکوم و با اجرای پویش «قدم قدم تا آزادی» با جذب مبلغ هشت میلیارد ریال از ناحیه خیران همراه بود.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: ستاد دیه یک مؤسسه خیریه غیرتجاری و غیرانتفاعی است که تنها در زمینه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مالی فعالیت می‌کند و نیکوکاران و خیران می‌توانند کمک‌های خود را جهت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد که بدهکار غیر بزهکار هستند به حساب‌های ستاد دیه استان یزد واریز کنند.

انتهای پیام
captcha